کد خبر: ۱۵۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
استاندار فارس در پاسخ به شیرازه:

طرح پزشک خانواده هنوز به اولویت های وزارت بهداشت تبدیل نشده است/افتتاح ۷۲۹ پروژه در دهه فجر در استان فارس

ایمانیه در خصوص ناقص بودن و اما و اگرهای طرح پزشک خانواده، گلایه ای از وزارت بهداشت کرد و افزود: متاسفانه این طرح علی رغم اینکه در برنامه ششم توسعه و ابلاغ مقام معظم رهبری هم آمده هنوز تبدیل به یکی از اولویت های حوزه سلامت نشده است؛ وزرات بهداشت مکلف است آن را در تمام کشور اجرا کند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس امروز سه‌شنبه ١٢ بهمن در چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بعد از پایان دوره پهلوی و استعمار کشور با پیروزی انقلاب اسلامی تبدیل به کشوری شده ایم که نه در دامن غرب است و نه در دامن شرق و تنها کشور مستقل هستیم.

وی با بیان اینکه باید قدر این استقلال و اقتدار را بدانیم ، افزود: بیشتر از هر کسی مدیران می بایست خود را ملتزم آرمانهای حضرت امام خمینی ره و شهدا بدانند و بار دیگر وصیت نامه های شهدا را مرور کنیم که بدانیم اهداف ما مدیران  تا چه اندازه  با آرمان‌های انقلاب و شهدا، انطباق دارد.

ایمانیه در ادامه به تشریح پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر پرداخت و افزود: این ۷۲۹ پروژه شامل ۱۸ پروژه امور آب آشامیدنی، ۴۶ پروژه راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری، ۴۶ پروژه فضاهای آموزشی، فرهنگی آموزش و پرورش، هنری و رفاهی مراکز آموزش عالی و مراکز فرهنگی و هنری، ۵۹ پروژه امور بهداشت و درمان، ۸۱ پروژه امور برق و ۱۱۹ پروژه عمران شهری و روستایی شهرداری ها، دهیاری‌ها و بنیاد مسکن می‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه در دهه مبارک فجر امسال ۱۳۰ پروژه مربوط به مسکن شهری و روستایی، ۳۵ پروژه امور ورزش، ۷۸ پروژه مربوط به سایر طرح‌های عمرانی، زیربنایی، خدماتی و رفاهی و ۱۱۷ پروژه طرح‌های تولیدی بخش صنعت و کشاورزی به بهره برداری خواهد رسید، گفت: هزینه محاسبه شده برای این پروژه‌ها بدون لحاظ افزایش قیمت‎ها است و اگر این هزینه‌ها به قیمت روز محاسبه شود ارزش پروژه‌ها بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

عالی ترین نماینده دولت در فارس  با تاکید بر اینکه باید مدیران استانی و شهرستانها تلاش کنند هر پروژه ای که افتتاح می گردد به طور کامل و بدون نقص باشد، عنوان کرد: حواسمان باشد شیرینی و حلاوت افتتاح یک پروژه به خاطر وجود نقایص به تلخی تبدیل نشود و بلافاصله پس از افتتاح امکان بهره برداری وجود داشته باشد.

ایمانیه در ادامه با اشاره به اینکه تلاش شده که پروژه‌ها توزیع عادلانه شهرستانی داشته باشد، اظهار کرد: البته در این زمینه هنوز رضایت کامل حاصل نشده، اما جهت گیری مدیریت ارشد استان به این سو است  چون مردمان تمام 36 شهرستان استان حق دارند به یک میزان عادلانه از خدمات  توسعه ای استفاده کنند.

استاندار فارس ازسفرعلی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور به فارس برای بررسی تالاب بختگان و پریشان خبر داد و گفت: وزیر صنایع نیز جهت بررسی نقاط ضعف و مشکلات صنعت فارس در دهه فجر به این استان سفر خواهد کرد.

وی به طرح جهش ملی مسکن اشاره کرد و گفت: ما در حال اتمام روند واگذاری زمین در شهرستانها و سراسر استان هستیم.

ایمانیه با بیان اینکه در حال پیگیری مراحل پیشرفت آزاد راه شیراز-اصفهان و شیراز-بوشهر هستیم، افزود: مقرر شد قطعه هشت نیز که ورودی بزرگراه شیراز-اصفهان بوده و قطعه اول آزادراه شیراز-بوشهر، با مشارکت ۷۰ درصدی وزارت راه و ۳۰ درصدی وزارت دفاع دنبال شود.

وی به ایجاد قرارگاه های مختلف در استان نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد قرارگاه آب، قرارگاه ساخت مسکن و قرارگاه فرهنگی -اجتماعی در راستای آماده سازی و نوسازی مدیریت در استان شکل گرفته است و قرارگاه فرهنگی-اجتماعی هم  در دهه فجر با رویکرد اقدامات انقلابی و جهادی کار خود را آغاز خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در فارس به سه مسیر مهم پیش‌بینی شده جهت آبرسانی از خلیج فارس به استان فارس اشاره ای کرد و ادامه داد: در این راستا قرارگاه آب در استان شکل گرفته و به صورت روزانه آب مورد نیاز صنعت، زیرساخت‌ها و ...با مشارکت ۹ دستگاه رصد می‌کنند و در بحث آبرسانی از خلیج فارس نیز پروژه آبرسانی از طریق لامرد و مهر عملیات خاکبرداری آن آغاز شده است.

ایمانیه در ادامه به برخی سوالات اصحاب رسانه در حوزه های مختلف پاسخ داد و در خصوص آخرین مصوبات ستاد کرونای استان عنوان کرد: آخرین تصمیمات را ابلاغ کرده‌ایم و مقرر شده است با نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همکاری بسیج اتاق اصناف و نیروی انتظامی و اعمال نظارت بر آنها به صورت جدی دنبال شود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه بسیاری از مصوبات ستاد کرونای استان به صورت کم رنگ اجرایی شده است، گفت: رسانه‌ها در بحث نظارت بر اجرای این مصوبات همکاری کنند.

ایمانیه در ادامه در واکنش به ابراز گلایه خبرنگار شیرازه از مدیران کل ادارات استان در خصوص عدم همکاری با رسانه ها در راستای ارائه آمار و دستاوردهای قبل و بعد از انقلاب در هر حوزه و ضرورت جهاد تبیین بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، مدیران روابط عمومی ادارات را مکلف کرد طی سه روز آینده تمام اطلاعات لازم در این حوزه را آماده و در اختیار رسانه ها قرار دهند تا مردم و نسل جدید خودشان با مشاهده این دستاوردها قضاوت درستی از اوضاع کشور در قبل و بعد از انقلاب داشته باشند.

وی در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار شیرازه در خصوص ناقص بودن و اما و اگرهای طرح پزشک خانواده گفت: این طرح نه تنها باری بر دوش مردم فارس نیست بلکه با اجرای این طرح نسبت به دیگر استانهای کشور از مزیت های خوبی برخوردار شدند و از طرفی نیز برای پزشکان عمومی نیز امتیاز محسوب می‌شود.

ایمانیه اما در ادامه گلایه ای از وزارت بهداشت کرد و افزود: متاسفانه این طرح علی رغم اینکه در برنامه ششم توسعه و ابلاغ مقام معظم رهبری هم آمده هنوز تبدیل به یکی از اولویت های حوزه سلامت نشده  است؛ وزرات بهداشت مکلف است آن را در تمام کشور اجرا کند.

وی با بیان اینکه ما این آمادگی را داریم که پذیرای یک تیم کارشناسی از وزارت خانه جهت بررسی طرح باشیم، اظهار کرد: ما بهتر از هر کس دیگری نقاط ضعف و قوت طرح را می دانیم و حاضریم مباحث را به آنها منتقل کنیم تا مشکلات طرح برطرف شده و به سرعت کشوری گردد.

وی در خصوص روند انتصابات انجام شده به ویژه برادر یکی از نمایندگان استان فارس در حوزه ستادی استانداری، گفت: بینی و بین‌الله در محضر خداوند قسم یاد می‌کنم که این انتصاب تحت هیچ‌گونه فشاری نبوده و شخصا با علم به انقلابی بودن، پاکدستی، عدم رودروایسی و تقوا دست به این انتخاب زدم، زیرا معتقدم سازمان بازرسی و رسیدگی به شکایات نیازمند فردی جوان و با این خصوصیت است.

استاندار فارس در پایان تصریح کرد: اگر به دنبال استفاده از چنین رویکردهایی که در حاشیه سازی‌ها به آنها دامن زده می‌شود، بودم قاعدتا برادر خودم را مانند سایر انتخاب‌های دولت‌های قبل در این مسئولیت می‌گذاشتم و کسی هم نمی‌توانست طرح سئوال کند اما با شناخت کاملی که از این فرد و از دوران کودکی‌اش تاکنون داشته و خودم بزرگش کردم، دست به این انتخاب زدم و در اینجا هم به همه می‌گویم که خیالتان راحت باشد که با فشار، هیچ انتخابی انجام نشده است.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان