کد خبر: ۱۵۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۳ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

پیام تسلیت برخی مدیران استان فارس در پی رحلت مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

برخی از مدیران ارشد فارس و شهرستان شیراز با صدور پیام هایی جداگانه رحلت عالم ربانی و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، برخی از مدیران ارشد فارس و شهرستان شیراز با صدور پیام هایی جداگانه رحلت عالم ربانی و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت آیت الله دژکام در پی رحلت عالم ربانی و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، صبح امروز سه شنبه ۱۲ بهمن‌ماه، با صدور پیامی رحلت عالم ربانی و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت

متن کامل این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبادِي وَ ادْخُلِي جَنَّتِي»
استماع خبر تأسف بار رحلت ملکوتی، عالم ربانی و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی آقای حاج لطف الله صافی گلپایگانی اعلی الله مقامه الشریف، موجب تأثر و تألم خاطر شدید اینجانب گردید.

فقدان آن مرجع عالیقدر جهان تشیّع حقیقتاً به مثابه « إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ » است.

هرچند که خدمات آن شخصیت برجسته روحانی به عالم اسلام قابل احصاء نیست لیکن مبارزه با کفر و الحاد و طاغوت زمان، مقابله با نحله‌های فرهنگی انحرافی، نشر و بسط علوم دینی در اقصی نقاط عالم ازطریق پرورش طلاب فاضل و گسترش مکتب حقه جعفری، از بارزترین حسنات و باقیات الصالحات ایشان در چند دهه مجاهدت و تلاش در راه احیای علوم اهل بیت علیهم السلام و ترویج دین مقدس اسلام و مذهب شیعه است.

خدمات و پشتیبانی آن مرجع تقلید از نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری مدظله العالی مشهود همگان است.

رحلت آن فقیه عالیقدر را به حضرت ولیّ الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون و عموم مردم ایران اسلامی و مسلمین جهان بالاخص بیت مکرم مرحوم حضرت آیت الله العظمی سیدمحمدرضا گلپایگانی (قدس سره) و خانواده ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال علوّ درجات و حشر با اولیاء الله و صالحین را برای این فقید سعید و صبر و اجر برای سایر بازماندگان مسئلت می نمایم.

پیام تسلیت سید محی الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت مبارز فارس 

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.

خبر ارتحال جانگداز عالم زاهد ، فقیه بصیر ، مجاهد علمی و عملی حضرت آیت الله العظمی آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی قدس الله نفسه الزکیه موجب تأسف و تأثر فراوان و ثلمه ای بزرگ برای جهان تشیع میباشد .

عمر با برکت آن عالم نستوه و فقیه عالیقدر و مرجع درد آشنا در مجاهدت علمی و فعالیت انقلابی و بیان آموزه های اسلامی و امت اسلامی سپری شد و در تمامی بزنگاه های سیاسی حساس کشور بدون در نظر گرفتن منفعت و مصلحت خویش به دفاع از نظام اسلامی پرداخت و همیشه در مسیر تبعیت و یاری از امامین انقلاب بود .  

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن و تألیف بیش از ۸۰ عنوان کتاب مانند منتخب الاثر ، اوقات الصلوات ، بیان الاصول و ثلاث رسائل فقهیه از دیگر فعالیت های این مرجع عالیقدر میباشد . 
اینجانب این ضایعه مولمه را به محضر حضرت بقیه الله العظم روحی و ارواحنا له الفداء ، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی ، مراجع عظام تقلید ، حوزه های علمیه جهان تشیع و عموم شیعیان جهان و بیت معظم و مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و در جوار مضاجع شریف امامزادگان لازم التکریم شهر مقدس شیراز از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و حشر با اولیاء الهی و همنشینی با ائمه معصومین علیهم السلام مسئلت می نمایم . 

پیام تسلیت رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز در پی رحلت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی

مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر و سید احسان اصنافی شهردار شیراز با صدور پیامی رحلت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند. متن پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ

الَّذِینَ تَتَوَفَّهُمُ الْمَلَئِکَةُ طَیِّبِینَ ۙ یَقُولُونَ سَلَمٌ عَلَیْکُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ

آنان که در حال پاکیزگی (از شرک) فرشتگان قبض روحشان کنند به آنها گویند که شما به موجب اعمال نیکویی که در دنیا به جا آوردید اکنون به بهشت ابدی درآیید. (آیه 32 سوره نحل)

روح بلند مرجع عالیقدر و عالم وارسته حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی (قدس سره)؛ یار دیرین امام خمینی (ره) و از استوانه های سترگ حوزه علمیه و انقلاب اسلامی در آستانه دهه پرشکوه فجر به ملکوت اعلی پیوست و موجب تأثر و تألم مراجع عظام، مسلمین جهان و مردم ایران اسلامی شد.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) همچون چراغی پرنور در مسیر مکتب نورانی اسلام قدم می گذاشت و سخنان گوهربار و کتب پر افتخار این فقیه ربانی همواره منشا خیر و در مسیر اعتلای مذهب تشیع بود.

ضمن عرض تسلیت بر این ضایعه جبران ناپذیر، رحلت آن فقیه ربانی و مرجع عالیقدر را به محضر حضرت ولی عصر «عج»، پیشگاه مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، مقلدان و ارادتمندان ایشان تسلیت می گوییم و برای روح آن فقیه عظیم، همنشینی با اولیای معصوم و علوّ درجات را از درگاه خدای منان طلب می کنیم.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان