کد خبر: ۱۵۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

نیاز شهر صدرا به ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار/ عقب ماندگی ۱۱ ساله

شهردار صدرا گفت: شهر صدرا بودجه‌ای معادل ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای رسیدن به شرایط مطلوب در حوزه خدمات شهری نیاز دارد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید کشور در صدرا از پروژه‌های در دست اجرای شرکت عمران صدرا از جمله جاده قره پیری و پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن از مشکلات موجود بازدید کرد.

پرنیان شهردار صدرا در این بازدید با تشریح وضعیت کنونی شهر جدیدالتاسیس صدرا گفت: امسال با حضور شورای جدید برای جبران کاستی‌های گذشته و نیاز‌های زمان حال برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی شد تا نواقص شهری صدرا مدیریت و برطرف شود.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری و کارشناسان شهرداری در طی یک ماه تمام پروژه‌هایی که می‌بایست در شهر صدرا انجام شود را جمع آوری و برآورد ریالی آن را اعلام کردند و مشخص شد شهر صدرا بودجه‌ای معادل  ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای رسیدن به شرایط مطلوب در حوزه خدمات شهری نیاز دارد.

پرنیان گفت: اعتبار شهرداری در سال آینده ۲۵۰ میلیارد تومان است و  ۴۰ درصد این اعتبار به  پروژه‌های عمرانی تخصیص داده خواهد شد.

وی با اشاره به عقب ماندگی این شهر اظهار کرد: شهر صدرا در حوزه خدماتی تقریباً ۱۱ سال عقب است و این عقب افتادگی‌ها مربوط به چند سال اخیر نیست سیاست‌های نامناسب مسئولان گذشته شهر و افزایش جمعیت و رشد فزاینده مسکن در صدرا باعث این مشکلات شده است.

وی ادامه داد: در طرح اولیه، شهر صدرا برای اسکان ۴۵ هزار نفر طراحی شده بود و حداکثر ضابط سه طبقه و چهار طبقه بوده که با وجود برنامه مسکن مهر و اقدام ملی مسکن ضابطه ساخت به ده طبقه افزایش یافته است.

شهردار صدرا با اشاره به وضعیت مسکن، گفت: در بحث مسکن بایستی به اقشار کم درآمد کمک شود تا کمبود مسکن این قشر از جامعه جبران شود و ما از طرح‌های اقدام ملی و نهضت ملی در حد توان و اختیارات قانونی حمایت می‌کنیم به گونه‌ای که هزینه عوارض را برای طرح‌های اقدام  نهضت ملی به کمترین میزان رسانده ایم و حدود ۶۵ درصد تخفیف در نظر شده است.

بنابه گفته شهردار صدرا، وقتی جمعیت زیادی در یک بازه زمانی کوتاه در یک شهر مستقر می‌شوند باید زیرساخت‌هایی، چون فضای ورزشی، سبز، درمانی، آموزشی و فرهنگی نیز فراهم شود.

وی گفت: در حال حاضر مجموعه شهرداری به تنهایی قادر به رفع مشکلات گذشته نیست، زیرا درآمد شهرداری یک درآمد محدود است و صرفا جوابگوی بخشی از نیاز‌ها و مشکلات این شهر است.

پرنیان از معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید درخواست کرد در حل مشکلات و تکمیل زیرساخت‌های صدرا و برآورده کردن مطالبات بحق مردم این شهر مجموعه شهرداری را یاری نمایند به سرعت نسبت به رفع کمبود‌ها و کاستی‌ها اقدام گردد.

همچنین با اشاره به ساخت مجتمع‌های بلندمرتبه در شهر صدرا و لزوم استقرار یک دستگاه ماشین نردبان ۳۲ متری آتش نشانی در صدرا، از سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید خواستار خرید و اختصاص این ماشین به شهرداری صدرا شد تا در مواقع لزوم بتوان در کمترین زمان در حوادثی که در مجتمع‌ها ممکن است اتفاق افتد به کار گرفته شود.

شهر صدرا از اوایل دهه هفتاد پایه گذاری شد و شهرداری این شهر هم از سال ۱۳۸۹ تاسیس شده است و مدیریت این شهر مدت ۱۱ سال در اختیار مجموعه شهرداری بوده است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان