کد خبر: ۱۵۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
امام جمعه اقلید عنوان کرد:

رهبری، مردم و آموزه های اسلامی، سه رکن اصلی پیدایش و حفظ انقلاب اسلامی

امام جمعه اقلید رهبری و مرجعیت، آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) و مردم مؤمن، متعهد، آگاه و بابصیرت و آماده در صحنه را ارکان سه گانه در جمهوری اسلامی ایران خواند که انقلاب اسلامی را به وجود آورده و تاکنون حفظ کردند.

به گزارش شیرازه از اقلید، حجت الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر فرارسیدن ماه رجب را تبریک گفت و آن را فرصتی مناسب برای خودسازی خواند و از فضائل و برکات این ماه و رحمت واسعه الهی سخن گفت.

وی اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری، زندگانی ائمه (ع) را می توان بر سه پایه: نقش مصون سازی اسلام در برابر آسیب ها، ایجاد چهارچوب ویژه برای خاص شیعیان به عنوان گروه مؤمن و پاسدار حقیقی اسلام و قرآن و احکام و نیز نقش آماده سازی برای بدست گرفتن زمام حکومت اسلامی تقسیم بندی کرد.

امام جمعه اقلید با بیان اینکه ازیک طرف دشمنان به جان اسلام و قرآن افتادند و از طرفی دیگر، مدعیان حامی اسلام، عنوان کرد: اگر ائمه (ع) نبودند و راهنمایی و ارشادهای لازم انجام نمی شد، معلوم نبود چه بر سر اسلام می آوردند.

خطیب جمعه اقلید با تأکید بر اینکه باید مواظب باشیم، بیان کرد: دشمنان همواره درصدد تخریب دین اسلام به اشکال مختلف بودند از این رو نباید بهانه ای برای ویرانی اسلام ناب محمدی(ص) به وجود آورد.

طالبی در بخش دیگر سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره و با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این بیانیه وزین و ارزشی، کاملا ما را نسبت به آینده امیدوار کردند، گفت: با نگاه انقلابی، روحیه جهادی و تحقق چهار شرط امیدورزی، تجربه گری، انقلابی گری و کار جهادی، به راحتی می توانیم از مشکلات پیش رو عبور کرده و آینده را ساخت و زمینه تمدن حکومت جهانی ولی الله اعظم (روحی له الفدا) را فراهم آورد.

خطیب جمعه اقلید سپس به مسائل داخلی کشور پرداخت و عنوان داشت: مسئله گرانی در تمام سطوح باید حل شود.

وی همچنین بر لزوم تلاش در راستای ایجاد زمینه اشتغال، ریشه کن کردن معضل اعتیاد و رفع مشکل بیکاری در کشور تأکید کرد و گفت: ادارات باید نسبت به حل مشکلات مردم همت گماشته و جهادی و انقلابی وارد میدان شوند تا به جامعه نشاط و شادابی بخشند.

امام جمعه اقلید با بزرگداشت ایام الله دهه فجر، به عظمت و جایگاه انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: در همان ایام پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از وزرای خارجه آمریکا عنوان کرد که با سقوط حکومت پهلوی، آمریکا خسارتی جبران ناپذیر دید.

طالبی به برخی دیگر از اظهارنظرها اشاره کرد و ادامه داد: به لطف خداوند و در نتیجه قدرت رهبری ولایی شیعی که در طول تاریخ، در برابر استعمارگران و زورگویان اهل تمکین نبوده است، اکنون در اوج استقلال هستیم و این واقعتی غیرقابل انکار است.

خطیب جمعه اقلید رهبری و مرجعیت، آموزه های اسلام ناب محمدی(ص)، که اسلام سیاسی و اجتماعی بوده و دارای فرهنگ ظلم ستیزی و شهادت طلبی است، و مردم مؤمن، متعهد، آگاه و بابصیرت و آماده در صحنه را ارکان سه گانه در جمهوری اسلامی ایران خواند که انقلاب اسلامی را به وجود آورده و تاکنون حفظ کردند.

وی یادآور شد: این ارکان و جایگاه ها همواره مورد دقت و توجه دشمن بوده و هست تا با جدایی مردم از اسلام و رهبری، به کشور، انقلاب و نظام ضربه زنند.

طالبی به دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور با مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان اشاره و عنوان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، هدف دشمن از جنگ اقتصادی، فروپاشی اقتصاد ایران اسلامی و قراردادن مردم در مقابل جمهوری اسلامی بود.

امام جمعه اقلید رحلت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت و به دیدگاه و نگاه مقام معظم رهبری در مورد ایشان که در پیام تسلیت آمده بود، اشاره کرد و 19 بهمن ماه، روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و 21 بهمن ماه روز شکسته شدن حکومت نظامی طاغوت به فرمان امام خمینی (ره) توسط مردم انقلابی را ارج نهاد.

خطیب جمعه اقلید در پایان سخنان خود به شهادت افسر غیور و شریف نیروی انتظامی استان فارس که برای حفظ امنیت جان خود را فدا کرده و به فیض شهادت نائل آمد، اشاره و یاد این شهید بزرگوار را گرامی داشت.

انتهای پیام/

نویسنده :
مرضیه یحیی پور
نظرات بینندگان