کد خبر: ۱۵۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

افتتاح بیمارستان ۱۲۰ تخت‌خوابه در نی‌ریز توسط ستاد اجرایی فرمان امام

بیمارستان ۱۲۰ تخت‌خوابه "شهدای سلامت بنیاد برکت" درزمینی به مساحت ۷ هکتار و زیربنای ۱۲۲۰۰ مترمربع در نی‌ریز به بهره‌برداری رسید.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، همزمان با سالروز ولادت پربرکت امام علی (ع) و روز پدر، بیمارستان شهدای سلامت بنیاد برکت نی‌ریز با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، استاندار فارس و سایر مقامات استانی افتتاح شد.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام که در سفری یکروزه به فارس رفته در آیین بهره‌برداری ازاین بیمارستان ضمن گرامیداشت یاد امام و شهدا می گوید سال ۹۰ وزیر وقت بهداشت لیست حدود ۱۰۰ بیمارستان موردنیاز کشور را تهیه کرد و از ستاد اجرایی فرمان امام درخواست کمک برای ساخت و تجهیز آن‌ها کرد که دکتر مخبر ساخت ۱۲ بیمارستان را تقبل کرد و نی‌ریز یکی از آن بیمارستان‌ها بود.

به گفته نوروزی امروز دوازدهمین بیمارستان را همزمان با سالروز ولادت مولی الموحدین افتتاح و تقدیم مردم شریف این منطقه میکنیم تا بخش زیادی از مشکلات آن‌ها برای دسترسی به کادر سلامت و درمان و تجهیزات پزشکی مرتفع شود.

ستاد اجرایی فرمان امام در سال‌های اخیر بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان در استان فارس سرمایه‌گذاری کرده که ۶۰۰۰ میلیارد تومان آن برای پروژه عظیم پتروشیمی اتان‌گیری مُهر بود که پروژه‌ای ملی، ارزآور و از جنس اقتصاد مقاومتی است و ۹۰ درصد کارکنان آن نیز از افراد بومی هستند.

۱۲۵۳ میلیارد تومان دیگر در قالب ۸ طرح بنگاه محور با ظرفیت حدود ۴۰۰۵ نفراشتغال و مجموع ۱۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری و ۸۷۲۳ طرح اشتغال‌محور خرد و خانگی با ظرفیت اشتغال ۲۶۱۶۹ و مجموع سرمایه‌گذاری ۱۰۲۹ میلیارد تومان از این سرمایه‌گذاری‌ها بوده است.

 اجرای ۹۲۸ پروژه عمرانی و زیربنایی با ارزش ۱۰۷.۷ میلیارد تومان شامل ۱۱۴ مدرسه و ۳۴ مسجد و ۷۲۱ مسکن محرومین نیز بخش دیگری از خدمات ستاد در استان فارس است.

 ۵۰۳ پروژه عمرانی و زیربنایی شامل ۵۳ مدرسه، ۱۳ مسجد و ۱۰۹ پروژه عمرانی دیگر با ظرفیت حدود ۷۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در دست اجرا است.

به گفته فرهاد طهماسبی نماینده مردم نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم ضمن قدردانی از خدمات ستاد اجرایی فرمان امام آغاز ساخت این بیمارستان در جلسه مربوط به شهدا مطرح شد و امروز هم در ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت امیر مؤمنان به بهره‌برداری رسید.

طهماسبی می گوید ستاد اجرایی فرمان امام کاملا بی‌ادعا ودرعین حال حساب شده و مدبرانه درمناطق محروم تلاش و محرومیت‌زدایی می‌کند و درسال‌های سخت اخیر چه به لحاظ اقتصادی و معیشتی و چه به لحاظ درمانی و دستاورد‌های بزرگ ضدکرونایی درکنار مردم ایران ایستاد.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه این بیمارستان شده که حدود ۹۰ میلیارد تومان هزینه ساختمانی و ۳۰ میلیارد هزینه تجهیزات شده است و بنیاد برکت در مقطع حساسی که منابع در اختیار نداشتیم به داد مردم این منطقه رسید.

استاندار فارس می گوید با افتتاح بیمارستان نی‌ریز تقریبا تمام شهرستان‌های استان فارس صاحب بیمارستان شدند که تمام این بیمارستان‌ها هم بعد از انقلاب ساخته شده‌اند که باعث افتخار و بالیدن است.

ستاد اجرایی فرمان امام درکنار انجام پروژه‌های بزرگی مثل ساخت و تجهیز این بیمارستان و ۱۰ بیمارستان دیگر که در کشور ساخته، مشغول فعالیت‌هایی بزرگی در استان فارس مانند انتقال آب روستاییان، ایجاد اشتغال محرومین، احیای کارگاه‌های تولیدی و توزیع اقلام معیشتی در مناطق محروم است که ازاین بابت باید قدردان این مجموعه پرخیر و برکت انقلابی و جهادی باشیم.

نظرات بینندگان