کد خبر: ۱۵۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
استاندار فارس در جلسه جمع بندی سفر نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به فارس:

تفویض اختیار به استان ها اهمیت بسیاری دارد/ مشکلات آب شرب باید رفع شود

استاندار فارس گفت: تفویض اختیار به استان ها بسیار مهم است و نباید برای هر کار ساده‌ای از تهران اجازه بگیریم؛ شوراهای ملی لازم هستند ولی به نظر می رسد در این موضوع افراط شده است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس  در جلسه جمع بندی سفر نیکزاد نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به این استان با بیان اینکه سفرهای نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی درس مدیریتی است، اظهارداشت: از حضور نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در سفر به شهرستان های استان تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه استان فارس ۶.۴ درصد از جمعیت و ۷.۲ درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: بیشترین تعداد شهرستان در سطح کشور متعلق به فارس است و این استان دارای ۱۲۶ شهر و بیش از ۸۰ بخش است.

ایمانیه با تاکید بر اینکه اشتغال در حوزه صنعت دارای اهمیت بسیار زیادی است، تصریح کرد: بیشترین معضل برای توسعه اشتغال در شهرک های صنعتی تامین زیرساخت هایی مانند آب، برق، گاز و مخابرات است که بر اساس قوانین باید تا درب شهرک صنعتی بیاید اما هم اکنون این امکانات فراهم نیست.

استاندار فارس با اشاره به اینکه برخی پیمانکاران قادر هستند با فروش نفت هزینه‌های اجرای پروژه های عمرانی را تامین کنند، ادامه داد: یک کشتی نفت، دو هزار میلیارد تومان ارزش دارد و می‌توانیم با این شیوه تحولی در تامین اعتبار طرح های عمرانی ایجاد کنیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سفر به استان فارس فرمودند حوزه گردشگری می‌تواند فارس را خودکفا کند، اظهارداشت: ظرفیت های بالای فارس در زمینه های مختلف گردشگری مانند گردشگری سلامت، گردشگری طبیعی، گردشگری فرهنگی و ... نیازمند حمایت هایی از اعتبارات دولتی است که به‌عنوان اهرم از این اعتبارات استفاده کنند و زمینه جهش استان فراهم شود.

وی تصریح کرد: چهار هزار میلیارد تومان ارزش ۶۰۰ پیوند کبد در شیراز است که ظرفیت بسیار بالای حوزه سلامت این استان را نشان می‌دهد.

استاندار فارس با اشاره به تبصره ۱۸ و تسهیلات بانکی در استان فارس، گفت: میزان تسهیلات به سپرده بانک های خصوصی در این استان به صورت متوسط ۲۵ درصد است و ۷۵ درصد سپرده ها در خارج از استان مصرف می شود که اصلاح این شرایط نیاز به قانون گذاری مجلس دارد.

ایمانیه با  اشاره به اینکه این استان در ۹ سال گذشته دچار‌ خشکسالی بوده است، افزود: برای رفع این معضل تدابیری اندشیده شده است که با حمایت دولت و مجلس باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه های مقابله با خشکسالی، انتقال آب از خلیج فارس است که نیازمند مجوز و کمک های نرم افزاری دولت است، گفت: احداث فاضلاب های شهری و استفاده از پساب فاضلاب از دیگر روش های تامین آب مورد نیاز استان است که صدور مجوزهای لازم توسط دولت می تواند در این زمینه راهگشا باشد؛ همچنین مجلس شورای اسلامی می‌تواند در زمینه اصلاح الگوی کشت با افزایش میزان تسهیلات گلخانه ها، قدم موثری در این زمینه بردارد.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: دفاتر شرکت های این استان باید در داخل استان مستقر باشند و مالیات فعالیت های خود را در استان بپردازند که صرف عمران استان شود.

وی احداث شهرک دارویی در شهرستان بیضا را اقدامی بسیار مفید و موثر برای این شهرستان، استان فارس و کشور دانست و تصریح کرد: مدیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هم قول اولیه برای همکاری در اجرای این طرح داده اند.

استاندار فارس تصریح کرد: به منظور تامین فضای لازم برای احداث خانه در طرح جهش تولید مسکن به دنبال احداث چند شهر جدید با جمعیت حدود ۲۵ هزار نفر هستیم.

 ایمانیه با اشاره به مشکلات متعدد جاده های استان فارس، گفت: باید حداقل ۵۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات حاد جاده‌ای برای هر شهرستان این استان اختصاص یابد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه دولت تصمیم دارد تا سال ۱۴۰۲ گازرسانی در کشور را به پایان برساند، افزود: تلاش می‌کنیم روستاهای سپیدان که در منطقه سردسیر واقع شده اند در پروژه های گازرسانی مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به مشکل تامین آب در شهرستان قیر و کارزین و شکایات مردم این شهر، گفت: در مملکتی که افتخار آن پیروی از امام حسین(ع) است نباید در آبرسانی کوتاهی شود و باید با اجرای طرح‌های آبرسانی، در تمام استان و سراسر کشور باید این مسئله حل شود.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان