کد خبر: ۱۵۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰

لزوم حفظ و تقویت باورها و اعتقادات دینی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

فرمانده سپاه اقلید بر لزوم حفظ و تقویت باورهای دینی در راستای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی تأکید کرد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، علیرضا خدایاری صبح امروز در جلسه پیگیری و بررسی عملکرد محلات طرح کرامت و چهارشنبه های طلایی در این شهرستان که با حضور مدیر خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی معاونت اجتماعی سپاه فجر، معاونت اجتماعی سپاه اقلید، مسوولان بسیج سازندگی و بسیج جامعه زنان، مدیران محلات و فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج اقلید در سالن غدیر سپاه برگزار شد، اظهار داشت: با ظرفیت کامل در کمک رسانی به مردم در عرصه های مختلف می کوشیم.

خدایاری به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه اشاره و تصریح کرد: نباید فرصت را از دست داد و در آینده ابراز تأسف و پشیمانی کرد که چرا به موقع و سریع تر اقدام نشد.

وی به رویکرد تبیینی و ایجابی بسیج اشاره و بیان کرد: بسیج نهادی برگرفته از انقلاب و مردم و برای مردم است که همواره در عرصه های مختلف کمک رسانی به مردم از طرق مختلف ازجمله برگزاری کارگاه های مشاوره ای، ایجاد اشتغال با تسهیلات و ایجاد بستر لازم اشتعالزایی، اردوهای جهادی و.... نقش آفرینی کرده است.

خدایاری با تقدیر از همکاری و تعامل ادارات بر لزوم استفاده از ظرفیت ادارات در ادامه راه تاکید کرد.

وی تصریح کرد: طی 43 سال پس از انقلاب، ما تنها دو راه مقاومت و سازش در پیش داشتیم که همواره راه مقاومت را برگزیده و به لطف خداوند موفقیت های بسیاری کسب کرده و پیشرفت های زیادی داشتیم.

فرمانده سپاه ناحیه اقلید افزود: دشمن با ما مشکل جغرافیایی ندارد بلکه از باور و اعتقاد مردم ما خوف دارند لذا هر جا از باورهای دینی فاصله گرفتیم، به مشکل برخوردیم.

بنابه گفته این مقام مسئول، بروز آسیب های اجتماعی ارتباط مستقیم با کاهش یا عدم وجود باور و اعتقاد دینی دارد به طوری که هر جا از سبک زندگی اسلامی ایرانی فاصله گرفتیم، گرفتار آسیب های مختلف اجتماعی در سطح خانواده و جامعه شدیم.

مدیر خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی سپاه فجر  نیز در این جلسه از آسیب های اجتماعی و مشکلات آن سخن گفت و بر لزوم تلاش در راستای پیشگیری و رفع این آسیب ها برای جلوگیری از بروز بحران تأکید کرد.

مجتبی عظیمی به برخی از آمارهای برخی از آسیب ها ازجمله طلاق، خودکشی، اعتیاد و... اشاره کرد و گفت: باید همه همت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی به دنبال تغییر نیستم بلکه به دنبال تحول هستیم، عنوان داشت: بزرگترین کاری وه باید انجام شود، حفظ هویت هاست. هویت ها باید تقویت و زنده شود.

عظیمی با اشاره به نیک نامی اقلید در زمینه های مختلف، از بروز برخی آسیب ها در این شهرستان ابراز تأسف کرد و گفت: باید هویت ها حفظ و زنده شود و در راستای توانمندسازی اقدام شود.

وی با بیان اینکه عدم ارتباط با خدا، عدم آگاهی کافی در زمینه های مختلف اجتماعی و فاصله گرفتن از مسائل دینی و... از مسائلی است که موجب بروز آسیب های اجتماعی است، از اهمیت و نقش جهاد تبیین در تحقق آگاه سازی و دیندارشدن مردم سخن گفت.

در ادامه این جلسه سرهنگ پاسدار حسن مهدوی، معاونت اجتماعی سپاه اقلید اظهار داشت: در اقلید 3 محله به عنوان محلات طرح کرامت انتخاب شد تا با معرفی تسهیلگران محله و کمک بسیج و ادارات شهرستانی و هماهنگی با معاونت اجتماعی سپاه آسیب ها و ظرفیت ها شناسایی و بهره گیری شود.

وی بیان کرد: پیگیری مشکلات عمرانی و اقتصادی با کمک ادارات شهرستانی که تا حدودی برخی از این مشکلات رفع شد، پیگیری مسائل آموزشی و مشاوره ای در زمینه های مختلف تحصیلی، ازدواج و...، راه اندازی و یا افزایش صندوق های قرض الحسنه، ترک اعتیاد، اجرای 3 جشنواره خدمت با ارائه خدمات مختلف فرهنگی، درمانی، مشاوره ای و...، راه اندازی مراکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی در پایگاه های بسیج، اجرای ویژه برنامه های متنوع ورزشی، تعامل با مرکز اموزش فنی و حرفه ای و ارائه آموزش های لازم به افرادی که ترک اعتیاد داشتند، حمایت از زنان بی سرپرست و کمک به اشتغال آن ها و... ازجمله اقداماتی است که تاکنون در این راستا اجرا شده است.

انتهای پیام/ح
نویسنده :
مرضیه یحیی پور
نظرات بینندگان