کد خبر: ۱۵۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

شدت ابتلا به اُمیکرون از تصور عمومی خارج است

سید وحید حسینی گفت: ارزیابی آمارهای مناطق مختلف استان فارس، نشان دهنده افزایش میزان بستری موارد مشکوک و مبتلا به کرونا در روزهای گذشته بوده که به معنی چرخش گسترده ویروس در سطح جامعه است.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن تاکید بر اینکه شدت ابتلا به سویه کرونای اُمیکرون از تصور عمومی خارج است، افزایش موارد بستری مبتلایان به این بیماری در فارس طی روزهای اخیر را گواهی بر این موضوع دانست.

سید وحید حسینی دوشنبه دوم اسفند در چهارصد و هشتاد و نهمین نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بررسی آمارهای روزانه کروناویروس در فارس گفت: ارزیابی آمارهای مناطق مختلف استان، نشان دهنده افزایش میزان بستری موارد مشکوک و مبتلا به کرونا در روزهای گذشته بوده که به معنی چرخش گسترده ویروس در سطح جامعه است.

وی با انتقاد از کاهش توجه عمومی نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه که در برابر قدرت سرایت بالای کرونا، تهدیدی جدی محسوب می‌شود، افزود: این تصور اشتباه که امیکرون شدت سویه‌های گذشته کرونا را ندارد و سبب بستری و مرگ و میر نمی‌شود، باعث شده توجه مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک کاهش پیدا کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: این تصور نادرست سبب شده تا مردم در صورت داشتن علائم بیماری، آن را سرماخوردگی معمولی تلقی کرده و به خود درمانی روی بیاورند که این موضوع می‌تواند به شدت یافتن بیماری و چرخش بیشتر ویروس بین خانواده‌ها و جامعه منجر شود.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، افزایش آمار جانباختگان کرونا طی روزهای اخیر در کشور را نگران کننده و حاکی از بی توجهی عمومی نسبت به رعایت مسایل بهداشت فردی و اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه دانست و تاکید کرد: بسیاری از افراد نیز به علت دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی با وضعیت وخیم بستری می شوند و یا متاسفانه جان خود را در اثر این بیماری از دست می دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون برای کاهش کروناویروس در استان از خانواده‌ها خواست ضمن مراجعه برای دریافت دُز سوم واکسن و تکمیل واکسیناسیون خود، به واکسیناسیون کودکان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند که در همین راستا واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال نیز در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و در تمام استان‌ها از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال اجراست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه سلامت مردم مهم ترین دغدغه و اولویت کاری مسئولان استان است، از بازدیدهای مستمر تیم های نظارتی با حضور ادارات و سازمان‌های مرتبط در استان خبر داد و افزود: این نظارت‌ها در حوزه‌های مختلف با حضور تیم‌های سلامت و بررسی نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مکان‌های عمومی و مراکز خرید، همچون گذشته با جدیت ادامه دارد و با متخلفان بر اساس قانون برخورد و پرونده متخلفان برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع می شود.

انتهای پیام/م


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان