کد خبر: ۱۵۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
رئیس اتاق بازرگانی فارس:

تجار عُمانی به استان فارس سفر می کنند

رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: طی روزهای آینده، یک هیئت تجاری متشکل از تجار، بازرگانان، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از کشور عُمان، به شیراز سفر خواهند کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، جمال رازقی سه‌شنبه سوم اسفند در دیدار استاندار با صادرکنندگان نمونه استان فارس، ضمن یادآوری اینکه هیئت تجاری کشور عُمان، متشکل از 35 نفر خواهد بود، گفت: این هیئت تجاری قرار است ضمن بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی و ظرفیت‌های مختلف استان فارس، مذاکراتی را با تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی استان فارس در زمینه‌های گوناگون داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این هیئت تجاری با هدف گسترش تبادلات اقتصادی و تجاری استان فارس و کشور عمان به فارس سفر خواهد داشت و امیدوارم دستاوردهای خوبی برای استان و کشور و ارتقاء سطح روابط اقتصادی و رونق فعالیتهای تجاری و بازرگانی را به همراه داشته باشد.

بنابه گفته ایزدی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، به عنوان پارلمان بخش خصوصی به دنبال رفع مشکلات فعالان این بخش‌هاست، اما متاسفانه برخی از مشکلات بخش خصوصی در استان فارس مدیریتی است و این بدان معناست که دستگاه اجرایی اهتمامی برای حل مشکلات ندارند.

وی اضافه کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی استان از اجرا و پیگیری مصوبات جلسات مختلف استان سرباز می‌زنند به عنوان نمونه یکی از جمله مصوبات استانی که دستگاه‌های اجرایی در رفع آن همکاری نکردند را مشکل تامین آب واحدهای تولیدی صنعتی استان است که علیرغم مکاتبات فراوان، برگزاری جلسات مختلف و مهلت مشخص به دستگاه‌های ذی ربط اما همچنان مشکل رفع نشده و اهتمامی برای رفع آن نیست و دستگاه های مربوطه نیز پاسخگو نیستند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس ضمن برشماری برخی از مشکلات صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان با اشاره به آمار نادرست کمرگ از میزان صادرات فارس، ادامه داد: انتظار داریم کمرگ جمهوری اسلامی در سامانه این مرکز مبدا و محل تولید کالاها را درج کنند تا استان ها آمار دقیقی از میزان اظهار و صادرات کالاهای خود داشته باشند.

رازقی عنوان کرد: ما در اتاق بازرگانی تلاش می کنیم همواره اقتصاد و مشکلات پیرامون این حوزه را به صورت علمی، کارشناسی و کاربردی دنبال کنیم و در قالب‌های مختلف از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی، تهیه گزارش‌های کارشناسی و برگزاری جلسات تخصصی راهکارهای رفع مشکلات آن را در اختیار بخش خصوصی استان و کشور قرار دهیم.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان