کد خبر: ۱۵۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۷ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
استاندار فارس:

مدیران پیگیر رفع مشکلات حوزه صادرات استان باشند

استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از صادرکنندگان این استان گفت: مدیران و مسئولان مرتبط با صادرات، رفع مشکلات این حوزه را به عنوان یک اولویت مهم به شکل ویژه دنبال کنند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمد هادی ایمانیه، سه شنبه در نشست با جمعی از صادرکنندگان استان فارس در شیراز افزود: نیاز امروز استان این است شاخصه‌های رقابتی در بحث صادرات بازنگری شود تا بتوانیم پاسخگوی نیاز بازار سرمایه گذاری باشیم.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه و شرایط مناسب برای انجام صادرات از وظایف مدیران است و مدیری که نتواند به این وظیفه خود به خوبی عمل کند جایگاهی در بین صادرکنندگان نخواهد داشت.

ایمانیه با اشاره به پروژه در دست اجرای پایانه صادراتی فارس بیان کرد: این پروژه ۱۷ سال است که به طول انجامیده که اگر به همین روال پیش رویم ۱۷ سال دیگر هم به نتیجه نخواهد رسید و لذا ضرورت دارد که با نگاه ویژه دنبال شود.

استاندار فارس در پاسخ به یکی از دغدغه‌های صادرکنندگان استان یعنی افزایش هشت برابری هزینه گاز واحدهای تولیدی، خواستار تنظیم نامه‌ای با امضای تولید کنندگانی که از این بابت دچار لطمه و آسیب شده‌اند شد تا در سطح ملی این موضوع پیگیری شود.

ایمانیه از صادرکنندگان خواست که در بحث صادرات به کیفیت کالا و محصول صادراتی توجه و اهتمام ویژه داشته باشند تا اعتبار و آبروی استان و کشور حفظ شود.


وی در خصوص پیگیری رفع مشکل صادرکننده گیاهان دارویی هم قول مساعد داد و در بحث پرداخت تسهیلات ارزی به سرمایه گذاران و تولید کنندگان نیز از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست که موضوع را پیگیری کند.

فارس میزبان هیات تجاری کشور عمان خواهد بود
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم گفت: به منظور توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشور عمان، این اتاق طی روزهای ۱۵ تا ۱۸ اسفندماه جاری میزبان یک هیات تجاری از این کشور خواهد بود.

جمال رازقی افزود: این هیات تجاری متشکل از ۳۵ نفر از تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران کشور عمان است که در این سفر از واحدهای تولیدی و صنعتی استان بازدید خواهند کرد و در جلساتی نیز با تجار و بازرگانان استان خواهند داشت که امیدواریم دستاوردهای خوبی به دنبال داشته باشد.


کوتاهی برخی دستگاه‌های دولتی در حل مشکلات فعالان بخش خصوصی
وی، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی به دنبال رفع مشکلات فعالان این بخش در استان است اما برخی از این مشکلات مدیریتی است که این بدان معناست که دستگاه اجرایی اهتمامی برای حل مشکلات ندارند.

وی افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی استان از اجرا و پیگیری مصوبات جلسات مختلف استان سر باز می‌زنند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: این مجموعه همواره می‌کوشد که اقتصاد و مشکلات پیرامون این حوزه را به شکل علمی، کارشناسی و کاربردی دنبال کند و در قالب‌های مختلف از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی و جلسات تخصصی، راهکارهای رفع مشکلات را در اختیار بخش خصوصی استان و کشور قرار دهد.

رازقی، آمار ارائه شده از سوی گمرک در خصوص میزان صادرات استان فارس را نادرست دانست و گفت: انتظار داریم کمرگ جمهوری اسلامی در سامانه خود، مبدا و محل تولید کالاها را هم درج کند تا استان‌ها آمار دقیقی از میزان صادرات کالاهای خود داشته باشند.


انتهای پیام/م
نظرات بینندگان