کد خبر: ۱۵۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

خلبانان نیروی هوایی همیشه آماده دفاع از این مرز و بوم هستند

امیر خلبان واحدی گفت: همه ما خلبانان می دانیم لباس خلبانی ما کفن ماست و پا پس نمی کشیم و به مردم ثابت می کنیم که همیشه آماده دفاع از این مرز و بوم هستیم.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، امیر خلبان «حمید واحدی»، امروز (چهارشنبه 4 اسفند) در مراسم تشییع خلبان سرهنگ شهید «صادق فلاحی» که در پایگاه «شهید عباس دوران» شیراز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: شهادت 2 تن از شهیدان را به نیروی هوایی تسلیت می گویم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با یادآوری این مطلب که شهید فلاحی یکی از استادان خلبان F5 بود، افزود:او یکی از مومن ترین خلبانان ما بود و از ابتدای ورود به نیروی هوایی که درجه ستوانی داشت من او را از ابتدای ورود شهید بابایی زنده صدا می زدم.

وی با اشاره به اینکه وی مرد و یک خلبان مومن بود که به تمام مسائل شرعی توجه و آنها را رعایت می کرد و انسان یک غیور بود، تاکید کرد: همه ما خلبانان می دانیم لباس خلبانی ما کفن ماست و پا پس نمی کشیم و به مردم ثابت می کنیم که همیشه آماده دفاع از این مرز و بوم هستیم.

امیر واحدی با یادآوری این مطلب که نیروی هوایی و خلبانان پا به رکاب و آماده اجرای فرمان فرماندهی معزز کل قوا (مدظله العالی) هستند، افزود: این شهید عزیز روحیات و منش خاصی داشت و بسیار مخلص بود و جای او خالی است و با رشادت فعالیت می کرد و تمام وجود این شهدا برای این مردم آماده جانفشانی هستند.

خلبان «داریوش سلیمانی»، در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با خیر مقدم به حاضران در مراسم و خانواده شهید فلاحی و پرسنل غیور پایگاه «شهید دوران»، ضمن اشاره به رشادت های این 2 شهید گفت: حضور فرمانده ارتش، استاندار فارس، فرمانده سپاه فجر فارس و فرماندهان استانی در این مراسم مایه افتخار است و لازم به ذکر است که یک خلبان شکاری همواره با خطر مواجه است.

جانشین پایگاه هوایی «شهید فکوری» تبریز ادامه داد: شهید «فلاحی» و شهید «حنیفه زاد» سعی کردند تا هواپیما را به آشیانه برگردانند اما وقتی که این اتفاق روی نداد به جای خلوت آن را هدایت کردند تا کمترین خسارت به مردم عادی وارد شود، این در حالی بود که می توانستند از هواپیما خارج شوند و خود را نشان دهند.

 
«احمد فلاحی» نیز در این مراسم گفت: شهید فلاحی، آرزوی شهادت داشت و چهره نورانی داشت.

برادر شهید خلبان «صادق فلاحی» افزود: برادرم همواره از مادرمان می خواست تا برای شهادتش دعا کند و به زیارت حضرت احمد ابن موسی (ع) و امام رضا (ع) قبل از رفتن به ماموریت رفت.

وی اضافه کرد: اخلاق و روحیه شهید صادقی، بی نظیر و مثال زدنی بود و از بچگی ایثار و جانفشانی و گذشت در خونش بود و عاشق خلبانی بود.

«عباس کنعانی»، پدر همسر شهید فلاحی بیان کرد: از لحظه شهادت این شهید بزرگوار تمام تبریز عزادار شده است و جانفشانی شهدا همواره با قدردانی و قدرشناسی مردم همراه بوده که امروز شاهد این قدر شناسی مردم شیراز هستیم.

«کنعانی»، همسر شهید «صادق فلاحی» گفت: شهید گل بود، باغ گل بود که پرپر شد، شهید فلاحی از جان خودش گذشت او من و بچه اش را تنها گذاشت، تا یک ملت آسوده باشند و «صادق» من رفت ولی صادق های دیگر هستند تا از این مملکت دفاع کنند.
 
شهید «فلاحی» از شهدای شجاع نیروی هوایی استان بود

«محمدهادی ایمانیه»، امروز (چهارشنبه 4 اسفند) در مراسم تشییع خلبان سرهنگ شهید «صادق فلاحی» که در پایگاه «شهید عباس دوران» شیراز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: نیروهای هوایی از ۱۹ بهمن ۵۷ همواره خوش درخشیده و در محضر امام خمینی (ره) بوده است و تا به امروز شاهد رشادت های آن هستیم.

استاندار فارس افزود: نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس، امنیت هوایی کشور را تامین می کردند.

وی اضافه کرد: شهید «فلاحی» از شهدای شجاع نیروی هوایی استان بوده و شهید عباس دوران تاریخ جنگ را عوض کرد و الگوهای رشادت استان فارس هستند.

ایمانیه تاکید کرد: شهید «فلاحی» از شهدای شجاع نیروی هوایی استان بوده مثل شهید عباس دوران که تاریخ جنگ را عوض کرد و الگوهای رشادت استان فارس هستند.


شهید «فلاحی» از شاگردان شهیدان نیروی هوایی به حساب می آمد

امیر خلبان «مسعود جعفری» امروز (چهارشنبه 4 اسفند) در مراسم تشییع خلبان سرهنگ شهید «صادق فلاحی» که در پایگاه «شهید عباس دوران» شیراز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز میزبان شهیدی عزیز از خیل خلبانان جان بر کف نیروی هوایی هستیم که از شاگردان پر افتخار شهیدان «دوران»، «خلعت بری»، «یاسینی»، «بابایی»، «ستاری» و ... بود.

فرمانده پایگاه هوایی «شهید دوران» شیراز ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس جانانه و شجاعانه این شهدا برای کشور عزیزمان به قلب خطر زدند و امروز شهدایی مانند شهید فلاحی، ادامه دهنده راه این شهدا هستند و ادامه دهنده راه خلبانان تیز پرواز هشت سال دفاع مقدس به شمار می روند.

وی اضافه کرد: شهید «فلاحی» از خلبانان پایگاه «شهید فکوری» تبریز بود که ۲ روز قبل در یک پرواز آموزشی، رزمی به اتفاق شاگرد خود به دلیل نقص فنی و سقوط  در شهر تبریز به شهادت رسیدند.

امیر جعفری عنوان کرد: شهید فلاحی برای اینکه به هموطنان در شهر آسیب نرساند سعی کرد هواپیما را به باند برساند که وقتی موفق نشد، هواپیما را به محل خلوتی هدایت کرد تا خطرات کمتری در پی داشته باشد.

وی تاکید کرد: شهادت این شهید والا مقام به خاطر تربیت چنین شهدایی برای کشور و فرمانده کل قوا افتخار بزرگی است و همه خلبانان می دانند پروازها چه مخاطراتی دارد اما پایمرد و استوار به دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی می پردازیم.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان