کد خبر: ۱۵۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۲ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
گزارش شیرازه از پنجاهمین صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز:

از نطق عضو جدید شورا تا مساعدت مالی ۲۰۰ میلیون تومانی و ارائه خدمات به انجمن جانبازان نخاعی فارس / بافت تاریخی شهرسرمایه هویتی و گذشته پر افتخار مردم است

هاجری در پنجاهمین صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بافت تاریخی شهرسرمایه هویتی و گذشته پر افتخار مردم است و می‌تواند چراغ راه آینده باشد، افزود: با جان و دل از بافت میراثی صیانت و حمایت می‌کنیم اما نه بر مبنای جوسازی و غوغاسالاری رسانه‌های بیگانه که به نام حفظ میراث فرهنگی بر حرم‌های مطهر شیراز هجمه و حمله زبانی و قلمی آورده‌اند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، امروز یکشنبه ۹ اسفند ماه پنجاهمین صحن علنی شورای شهر شیراز در حالی برگزار شد که محمد رضا هاجری عضو جدید شورای شهر شیراز که پیش از این عضو علی البدل این شورا بود در نخستین نطق پیش از دستور خود با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) با بیان اینکه سومین حرم اهل بیت نیاز به تفسیر معنوی برای زندگی مومنانه مردم دارد، گفت: هر چند با ترویج سبک‌های جدیدی از زندگی برخی به دنبال خدشه‌دار کردن سبک زندگی دینی و اسلامی مردم هستند و این نیاز به تفسیر معنوی امری ضروری است. 

وی با بیان اینکه بافت تاریخی شهرسرمایه هویتی و گذشته پر افتخار مردم است و می‌تواند چراغ راه آینده باشد، افزود: با جان و دل از بافت میراثی صیانت و حمایت می‌کنیم اما نه بر مبنای جوسازی و غوغاسالاری رسانه‌های بیگانه که به نام حفظ میراث فرهنگی بر حرم‌های مطهر شیراز هجمه و حمله زبانی و قلمی آورده‌اند.

هاجری وی با تأکید بر اینکه گسترش بین الحرمین با حفظ منازل میراثی مطالبه و خواست مردم است عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی ساماندهی و اتصال دو حرم حضرت شاهچراغ (ع) و علی ابن حمزه (ع) را به مشاور ارائه کرده و هنوز هیچ مصوبه استانی و کشوری ندارد، بنابراین نه قرار است مجتمع تجاری ساخته و نه منازل میراثی تخریب شود و نه ارتفاع بالاتر از مصوبات باشد.

این عضو شورای شیراز ادامه داد: دوستداران میراث فرهنگی با طرح‌های فاخر و رعایت کامل حفظ بناهای تاریخی میتوانند به عمران و آبادی شهر مقدس شیراز کمک کنند و در اجرای عملی طرح فاخر محله و مسجدمحوری 60 کارکرد عملی تهیه شده که می‌بایست با تشکیل قرارگاه یا ستاد ویژه و استفاده از تمامی ظرفیت‌های ناب محلات و مساجد به نتیجه مطلوب برسند.

هاجری در پایان با بیان اینکه شورا و شهرداری می‌تواند مدیریت واحد فرهنگی را تحقق بخشد، عنوان کرد: نگاهی که شورا و شهرداری را ام‌المخارج دیگر ادارات و سازمان‌ها می‌دانند،  باید کنار گذاشت و شورا و شهرداری به عنوان مدیریت شهری می‌بایست نقش‌آفرین و جلودار باشد. 

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه صحن علنی به بررسی و تصویب چند لایحه و طرح به صحن شورا ارائه شده بود پرداختند.

شوراییان در مصوبه‌ای نرخ نامه خدمات نوروزی که قرار است به مسافران ارائه شود را تصویب کردند.

در این طرح آمده است که نرخ نامه بازدید از باغ‌های دلگشا، جهان نما و خواجویی کرمانی به ازای هر نفر ایرانی ۵ هزار تومان و هر گردشگر خارجی ٣٠ هزار تومان تعیین شود.

نرخ نصب چادر در اماکن ورزشی به ازای هر شب ۶٠ هزار تومان، اجاره کانکس عادی و لوکس به ترتیب ١٠٠ و ١۵٠ هزار تومان و استفاده از چادرهای هلال احمر به ازای هر شب ٧٠ هزار تومان تعیین شد.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز طرح الزام شهرداری به تهیه عکس‌های هوایی جدید و به روز رسانی نقشه شهر. ا تصویب کردند
براساس این طرح شهرداری مکلف است تا آخر فروردین ماه ۱۴۰۱ لایحه‌های ذیل را با رعایت کلیه ملاحظات امنیتی و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح تهیه و به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

گفتنی است تهیه عکس‌های هوایی، نقشه و مدل سه بعدی به روز از سطح شهر و به روز رسانی آنها با استفاده از ابزارهای فناورانه مانند پهباد، نظارت و پایش هوایی سطح شهر شیراز به ویژه مناطق ۶، ۱۰ و محدوده باغات قصردشت با کمک ابزارهای فناورانه مانند بالن از جمله تکالیفی است که بر عهده شهرداری است.

اعضای شورای شهر شیراز در ادامه با طرح الزام شهرداری به برگزاری پنل ها و همایش‌های تخصصی با موضوع سرمایه گذاری موافقت کردند.


در این طرح شهرداری شیراز مکلف است کارگاه‌های (پنل‌های) تخصصی مرتبط با امر سرمایه‌گذاری خود را به صورت شش ماهه در انتهای نیمه اول و انتهای نیمه دوم هر سال بصورت مستمر (سالیانه دو مرتبه) برگزار و موارد ذکر شده در هرکدام از کارگاه‌ها را جهت بهبود فرآیندهای جاری شهرداری را مستند و مورد بهره‌برداری قرار دهد.

 لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز، درخصوص "نحوه واگذاری کارت اوراق بستانکاری با فروش نقدی وغیر نقدی واحدهای پروژه های حاصل از انتشار و فروش اوراق مشارکت و سایر املاک"، ارسالی از کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورا، از دیگر لوایحی بود که به تصویب شورا رسید.

 طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، درخصوص ادغام کمیسیون گردشگری و زیارت در کمیسیون سومین حرم اهل بیت (ع) و تشکیل کمیسیون واحدی به نام کمیسیون« سومین حرم اهل بیت (ع)، زیارت و گردشگری»، با حضور 11 نفر اعضای شورا بررسی و به شرح زیر تمصمیم گیری شد.

با ادغام دو کمیسیون گردشگری و زیارت و شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) شورا به یک کمیسیون تحت عنوان « سومین حرم اهل بیت (ع) ، زیارت و گردشگری شورا» موافقت بعمل آمد و مقرر گردید: کمیسیون جدید با ترکیب اعضاء دو کمیسیون قبلی  باشد، همچنین شرح وظایف دو کمیسیون قبلی در کمیسیون جدید ادغام و بندهای مشابه حذف شود و برای تصویب به صحن شورا ارائه گردد.

  لایحه شهرداری شیراز، درخصوص الحاق 6  بازارچه عرضه محصولات کشاورزی به ماده 6 آیین نامه اجرایی نحوه واگذاری میادین، اماکن وغرفه های شهرداری شیراز ارسالی از کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، با حضور 11 نفر اعضای شورا بررسی شد و مستند به ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 و اصلاحات بعدی آن، به شرح زیر به تصویب رسید.

روبروی پارک کشتکاران، حجت آباد نرخ مصوب 13.000.000 ریال،رکن آباد، بلوار پارسیان، روبروی پارک محله این رخ مصوب 13.000.000ریال، ابتدای بلوار مدرس (زمین پمپ بنزین سابق)  20.000.000ریال، ورودی شهرک قصر قمشه، جنب کارگاه بلوک زنی 16.000.000ریال، خیابان میرزای شیرازی بین کوچه 2 و 4نرخ مصوب  30.000.00ریال و میدان 12 فروردین بلوار رضوان جنب بوستان شهداء 20.000.00به تصویب شورا رسید.

  لایحه دو فوریتی شورای شهر درخصوص مساعدت مالی ۲۰۰ میلیون تومانی و ارائه خدمات به انجمن جانبازان نخاعی فارس جهت برگزاری یک دوره مسابقه تفریحی از شیراز به قشم به منظورایجاد نشاط روحی و درمانی برای 180 نفر از جانبازان 70 درصد ویلچری نخاعی و ضربه مغزی، نیز دیگر طرحی بود که به تصویب شورا رسید.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان