کد خبر: ۱۵۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

استان فارس آماده برای استقبال از مسافران نوروزی

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از آماده‌باش نوروزی حوزه حمل و نقل استان جهت استقبال ایمن از مسافران و پایش تصویری سراسر جاده‌های استان در راستای سفر امن خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استان فارس در جلسه کمیته تخصصی حمل و نقل که با حضور مسئولان استان برگزار شد، آخرین وضعیت ایمنی جاده ها، نحوه حمل و نقل مسافر از پایانه ها، توزیع فرآورده‌های نفتی در این ایام و بحث خدمت‌رسانی و امداد رسانی به مسافران مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استان با بیان اینکه متاسفانه در سال گذشته استان فارس جزء سه استان اول در تصادفات فوتی و جرحی بوده است، گفت: در کل استان  121 نقطه حادثه خیز شناسایی شده ‌که  76 نقطه آن ایمن‌سازی و روان‌سازی شده ‌و 49 نقطه دیگر که آمار تصادفات در آن بالا بوده است، تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار متر مربع تابلو راهنمای مسیر نصب و تعمیر شده است، افزود: به منظور کنترل و نظارت سراسری جاده های مواصلاتی استان  60 دوربین جدید کنترل سرعت به 176 دوربین موجود افزوده شده است.

فرخ‌زاده با بیان اینکه پیش فروش 50 درصد بلیط سفرهای نوروزی به صورت سامانه‌ای و حضوری در روزهای آینده انجام خواهد شد، افزود:  پیش‌بینی‌های لازم در خصوص ارائه خدمات و سرویس دهی به مسافرین توسط  55 مجتمع خدماتی بین راهی انجام می شود که 29 مجتمع دیگر نیز در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی استان تصریح کرد: از مجموعه‌های فرهنگی به خصوص فعالین فضای مجازی و نیز اپراتورهای تلفن همراه در اطلاع رسانی سریع، انتظار می رود در بخش کاهش تصادفات و معرفی جاذبه های استان در حوزه زیارتگاه‌های امامزادگان واجب التعظیم و اماکن گردشگری با تلاش مضاعف و سلایق ارزشمند استان فارس به هموطنان بنحو مطلوب معرفی کنند.

وی ابراز داشت: با توجه به کارکردهای مناسب اجتماعی سازمانهای مردم‌نهاد با توجه به پایان ایام دهه فاطمیه در تعطیلات نوروز امسال و مصادف شدن سال جدید با میلاد امام مهدی (عج) شرایط مساعدی برای برگزاری اعیاد و جشن های ماه شعبان فراهم است، شایسته است در سطح استان همه بخش های فرهنگی مراسم را در خور و شأن استان به عنوان سومین حرم اهل بیت به این مهم جامه عمل بپوشانند.

معاون استاندار با تاکید بر این موضوع که 35 درصد از تصادفات بر‌اساس آمار حمل و نقل جاده‌ای در نتیجه خواب آلودگی نزدیک به مبادی ورودی شهرها حادث می‌شود، تصریح کرد: نهادهای مردم‌نهاد، هیئات مذهبی، مساجد و مراکز فرهنگی در مسیرهای منتهی به ورودی شهرها با برپایی توقف گاه‌ها ارائه خدمات و مراکز راهنمایی گردشگران این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

فرخ‌زاده ضمن بیان اینکه پیش‌بینی‌های خوبی در جهت توزیع مناسب فراورده‌های نفتی صورت گرفته است بر بهبود و بازرسی امکانات جانبی پمپ بنزین‌ها مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه، ارائه خدمات اغذیه و قرار گرفتن در بهترین شرایط جهت رفاه حال مردم تاکید کرد.

زیباسازی و فضاسازی فرودگاه ها جهت استقبال از مسافرین و آماده کردن ایستگاه های راه آهن و رفع مشکلات موجود در ایستگاه های آباده و اقلید نیز از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آن تاکید شد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان