کد خبر: ۱۵۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

بارش باران و وزش باد شدید در راه استان فارس

سرپرست هواشناسی فارس درباره بارش باران و وزش باد شدید در استان هشدار داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سعید رنجبر سرپرست هواشناسی فارس گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی و فعالیت سامانه بارشی از اواخر روز پنجشنبه در مناطق شمالی استان موجب ایجاد سطح زرد شده است.

وی ادامه داد: این سامانه از اواخر وقت روز پنجشنبه ۱۲ اسفند در مناطق شمالی فارس فعال می‌شود و تا بعد از ظهر جمعه ۱۳ اسفند در استان ادامه دارد.

سرپرست هواشناسی فارس با بیان این که فعالیت این سامانه روز جمعه در مناطق شمالی استان به صورت بارش باران و در مناطق جنوبی استان نیز بارش های پراکنده همراه با وزش باد شدید است، افزود: در مناطق کوهستانی سردسیر و مرتفع هم به صورت بارش برف است.

رنجبر ادامه داد: با فعالیت این سامانه لغزندگی و کاهش دید در جاده ها، احتمال خسارت به علت وزش باد شدید، در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش دید، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال ها و آسیب به سازه های موقت مانند گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی پیش بینی می‌شود.

بنابه گفته سرپرست هواشناسی فارس، با توجه به این شرایط به شهروندان توصیه می‌شود از سفر‌های غیرضروری، تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره خودداری و برای جلوگیری از خسارت به دلیل وزش باد سازه های موقتی را مستحکم کنند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان