کد خبر: ۱۵۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
معاون بازرسی سازمان صمت فارس:

جریمه ۷۸۷ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومانی برای متخلفان در یازدماهه امسال در سطح استان فارس

بیشترین تخلفات مکشوفه را گرانفروشی با ۵۲ میلیارد تومان، کم‌فروشی ۸۸۶ میلیون تومان، تقلب ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، احتکار ۲۴۱ میلیارد تومان و عرضه خارج از شبکه ۱۸۹ میلیارد تومان است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه،مهدی حسنی معاون بازرسی سازمان صمت فارس از انجام ۳۲۶ هزار و ۵۰۱ بازرسی در یازده ماهه امسال با همکاری بازرسان اداره سازمان صمت فارس و اتاق اصناف استان خبر داد و گفت: در این راستا ۱۸ هزار و ۹۳۷ فقره پرونده تشکیل و متخلفان ۷۸۷ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان جریمه شدند.
معاون نظارت سازمان صمت فارس هدف از نظارت را بررسی قیمت‌ها جلوگیری از دپوی کالا‌ها و اقلام ضروری در سطح بازار دانست.
معاون بازرسی سازمان صمت فارس، بیشترین تخلفات مکشوفه را گرانفروشی با ۵۲ میلیارد تومان، کم‌فروشی ۸۸۶ میلیون تومان، تقلب ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، احتکار ۲۴۱ میلیارد تومان و عرضه خارج از شبکه ۱۸۹ میلیارد تومان اعلام کرد.
وی افزود: در حوزه قاچاق امسال ۲۴ هزار و ۸۵۰ مورد بازرسی انجام شده است که در این راستا ۶۹ فقره پرونده تشکیل و متخلفان بیش از ۳ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند.
به گفته حسنی، در بخش آرد و نان نیز ۵ هزار و ۹۷۴ نانوایی بازرسی شده که یک‌هزار و ۲۶۹ تخلف ثبت شده است که متخلفان ۳ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان جریمه شدند.
۳۰۰ مورد تخلف مصالح ساختمانی (سیمان، بتن آماده، سن و ماسه، آهن آلات) و جریمه حدوداً ۷۲ میلیارد تومانی، ۱۳۴ مورد تخلف در لبنیات و جریمه ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی، ۱۶۸ مورد تخلف آجیل و خشکبار و جریمه ۹۴ میلیون تومانی، ۲۱۴ مورد تخلف روغن و جریمه ۴۰۰ میلیون تومانی، ۱۸ مورد تخلف قند و جریمه ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی، شکر ۲۹ مورد تخلف و جریمه ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی، مرغ ۶۴۷ مورد تخلف و جریمه ۱۳۰ میلیارد تومانی و ۳ مورد تخلف در شرکت‌های خدماتی دولتی و جریمه ۴۵ میلیارد تومانی از دیگر مواردی است که معاون بازرسی صمت استان فارس در گزارش خود اعلام کرد.
وی بیان کرد: همچنین از ابتدای امسال تا کنون ۶۲۶ مورد بازرسی از انبار‌های استان انجام شده که در این راستا برای ۸۹ واحد پرونده تخلف تشکیل شده.
حسنی تصریح کرد: تمام واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخنامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف از جمله گرانفروشی، کم فروشی، عدم نصب قیمت و یا صدور صورتحساب را به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صمت فارس گزارش کنند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیراز ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان