کد خبر: ۱۵۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
گفتگوی اختصاصی شیرازه با فرمانده سپاه فجر فارس:

فلسفه وجودی سپاه پاسداران حفظ انقلاب و اسلام است

سردار بوعلی گفت: پاسداران به خاطر رسالتی که بر عهده دارند و اینکه منصوب نائب امام زمان عج هستند و به واسطه اینکه سپاه پاسداران توسط حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شده است ، فلسفه وجودی اش حفظ انقلاب و اسلام می باشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سردار یداله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار این رسانه پاسدار بودن را برای خود یک افتخار دانست و به نقش پاسداران در تامین امنیت همه جانبه جامعه اشاره کرد و گفت: پاسداران به خاطر رسالتی که بر عهده دارند و اینکه منصوب نائب امام زمان عج هستند و به واسطه اینکه سپاه پاسداران توسط  حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شده است ، فلسفه وجودی اش حفظ انقلاب و اسلام می باشد.

وی عنوان کرد پاسداران به واسطه مسئولیت سنگینی که بر عهده دارند باید در هر عرصه ای که احساس میکنند انقلاب و اسلام در خطر است ورود کنند وهمان جا میدان ماموریت  همه پاسداران انقلاب اسلامی است.

سردار بوعلی اظهار کرد: منظور از پاسداران تنها کسانی که لباس سبز سپاه بر تن دارند، نیست بلکه همه کسانی که مدافع نظام و انقلاب اسلام هستند پاسدار انقلاب محسوب می‌شوند.

فرمانده سپاه فجر فارس تصریح کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماموریت سازماندهی همه مردم را بر عهده دارند، پس تمام عاشقان ولایت، امامت و انقلاب اسلامی وقتی در این عرصه ورود پیدا می‌کنند و لباس دفاع  را میپوشند پاسدار انقلاب اسلامی به شمار میروند.


وی با بیان اینکه دو عامل، یکی ماموریت استفاده از ظرفیت مردم و دیگری  هم عرصه های متفاوتی  که وجود دارد به برنامه های سپاه تنوع می بخشد، اظهار کرد: یکی از دلایلی که سپاه امروز در موضوعات مختلف ورود پیدا می‌کند، ظرفیت های متعدد و متفاوتی  است که در اختیار دارد.

بوعلی با تاکید بر اینکه وقتی سپاه در موضوع راه،جاده، سدسازی،مسائل اقتصادی، زیر ساختی، گاز و نفت، کشاورزی، مردم داری و مردم یاری ، محرومیت زدایی،  حوزه فرهنگی، دفاعی، امنیتی و حوزه های علمی  پژوهشی تحقیقاتی شرکت میکند یعنی نیاز ضروری است، گفت:اقشار متعددی از جمله ،بسیج مهندسین، بسیج صنعت، کشاورزی، اصناف، معدن، کارگری، فرهنگیان، دانشجویی دانش آموزی و همه این ها دارای ظرفیت ها و توانمندی های متعددی هستند که هرجا نیاز باشد در کنار سپاه قرار میگیرند و از ظرفیت آنها استفاده میشود.

فرمانده سپاه فجر با اشاره به اینکه امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متناسب با همین نیاز هم رشد کرده، اظهار کرد: در موضوعات مختلف پژوهش و سپس سازمان پیدا کرده وتجهیزات را در اختیار گرفته و حتی گاه خودش تولید و ورود کرده تا بتواند خودش پاسخگو این نیاز ها باشد.

به عقیده سردار بوعلی همه این تنوع ظرفیتی که در سپاه وجود دارد متعلق به مردم و از مردم است، پس سپاه جدای  از مردم و یک سازمان خاص نیست، چون منطبق بر ظرفیت و توانایی جامعه می باشد قاعدتا هر آنچه در اختیارش قرار دارد مربوط به همه اقشار است و باید در اختیار مردم قرار گرفته و هرجا که در سطح جامعه نیاز شد یاری رساند.

 وی با تاکید بر اینکه یکی از توجیهاتی که الان برای ورود سپاه در عرصه های مختلف وجود دارد، همین سرمایه های مردمی است، گفت:هر آنچه که به عنوان تجهیزات، ساختار و سازمان در اختیار سپاه است متعلق به عموم مردم می باشد پس این تکلیف بر عهده سپاه است در تمام عرصه ها ورود کند.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: خدا را شاکریم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دنیا به عنوان یک نیروی چند وجهی شناخته شده و همه کشورها مجبور هستند این ظرفیت را به حساب بیاورند و این نکته خیلی مهمی است؛ البته در نظام جمهوری اسلامی نیروهای ارتش هم  وجود و حضور دارند که در شرایطی که نیاز باشد با سپاه یک سازمان و یک ساختار می‌شوند و هیچ فرقی با هم ندارند

سردار بوعلی افزود: در عرصه های متعدد شاهد هستیم که برادران ارتش، سپاه و نیرو انتظامی جمهوری اسلامی هر سه در کنار هم هستند  و با یکدیگر یک ماموریت را انجام میدهند و وقتی ظرفیت ها  باهم دیگر هم افزا می‌شود کارها بهتر و سریع تر پیش می رود و دقیقا همین امر یکی  از ویژگی ها و وجه تمایز نظام جمهوری اسلامی با همه دنیا است .

در انتها از وی در خصوص احساسی که به عنوان یک پاسدار تجربه کرده اند پرسیدیم و خواستیم با ذکر یک خاطره دوران پاسداری خود را توصیف کند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه صحنه ها و عرصه های متفاوتی چه در دفاع مقدس و چه بعد از آن برای ما پاسداران رقم خورده است، اظهار کرد: ما در دفاع مقدس صحنه های بسیار غرورانگیزی را از وحدت ارتش و سپاه مشاهده کردیم که منجر به پیروزی شد؛ به طور مثال خاطره ای که در ذهن من ماندگار شد مربوط به عملیات خرمشهر است.

سردار بوعلی در پایان عنوان کرد: یکی از شیرین ترین خاطراتی که  من از سپاه دارم برمیگردد به دوران دفاع مقدس که یگان های سپاه و ارتش دوش به دوش همدیگر و کنار هم ورود پیدا کردند و خرمشهر را آزاد کردند و امام نیز فرمودند،«خرمشهر را خدا آزاد کرد»یعنی چون همه شما برای خدا جنگیدیید  خدا هم به شما لطف کرد که این یکی از شیرین ترین خاطرات بنده بود.

انتهای پیام/س



نظرات بینندگان