کد خبر: ۱۵۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور:

۱۰ هزار فقره پروانه در حوزه دام و طیور از ابتدای سال صادر شده است

صفری گفت: فارس مهد تاریخی و تمدنی کشور است و نقش مهمی نیز در حوزه نظام دامپزشکی کشور دارد که از این رو بایستی مکانی مستقل برای نظام دامپزشکی این استان در نظر گرفته می‌شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه ساختمان سازمان نظام دامپزشکی استان فارس گفت: همه پروانه‌های بهداشتی صنعت دام، طیور و آبزیان و پروانه‌های تخصصی این حوزه صنفی را سازمان نظام دامپزشکی صادر می‌کند و این سازمان مسئول صدور و نظارت بر فعالیت این حوزه صنفی است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۴۳ هزار نفر در سطح کشور عضو این سازمان هستند و تاکنون بالغ بر ۱۷۰ هزار فقره صدور و تمدید پروانه‌های حوزه دام طیور در این سازمان انجام شده که ۱۰ هزار فقره آن مربوط به امسال است.
صفری در ادامه بر تسهیل روند صدور مجوز‌های کسب و کار تاکید کرد و گفت: تمامی پروانه‌های این حوزه الکترونیکی صادر می‌شود و متقاضی می‌تواند تمامی فرآیند‌ها را رصد کنند و صدور پروانه‌های حوزه تخصصی و کلینیکی هم اخیرا در این سازمان آغاز شده.
به گفته وی، تائید صلاحیت حرفه‌ای اعضای و ناظرین بهداشتی مراکز تولیدی نیز در این سازمان در حال انجام است و فارس نیز در سال جاری در استقرار ناظرین فنی و بهداشتی در مراکز تولیدی موفق عمل کرده.
صفری بیان کرد: ۳ هزار نفر از اعضای این سازمان در استان فارس فعال هستند و ۲ دانشکده دامپزشکی در سطح این استان فعال است و فارغ التحصیلان فارس نقش مهمی در حوزه دامپزشکی کشور دارند.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: فارس مهد تاریخی و تمدنی کشور است و نقش مهمی نیز در حوزه نظام دامپزشکی کشور دارد که از این رو بایستی مکانی مستقل برای نظام دامپزشکی این استان در نظر گرفته می‌شد که بر این اساس امروز ساختمان سازمان نظام دامپزشکی استان فارس افتتاح شد.
وی افزود: در این محل جایگاهی برای فعالیت انجمن‌های تخصصی دیده شده و این سازه الگویی ملی است و باید با تامین منابع در کل کشور گسترش یابد.
صفری گفت: ساختمان سازمان نظام دامپزشکی استان فارس با حدود ۵ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسیده است.
به گفته وی، فارس در همه شاخص‌های ارزیابی در حوزه نظام دامپزشکی الگویی برای کشور است و رضایت خوبی در حوزه تخصصی و بهره برداران این استان وجود دارد.
صفری، این سازمان را تشکلی مردم نهاد در کنار دولت دانست و گفت: مقرر نیست که این نهاد سازمانی فربه باشد و باید با تعداد پرسنل کمتر و انعطاف پذیری بیشتر روند صدور پروانه‌های این بخش تسریع شود که در حال حاضر در صورت نبود ایراد کمتر از ۴۸ ساعت یک فقره پروانه دامپروری صادر می‌شود.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور تصریح کرد: هدف در این سازمان این است که تولید بهتر با کیفیت‌تر و سلام با هزینه تمام شده کمتر به جامعه عرضه شود.



انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، دامپزشکی
نظرات بینندگان