کد خبر: ۱۵۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
رئیس سازمان بسیج علمی فارس اعلام کرد؛

برگزاری هشتمین جشنواره جهاد‌گران علم و فناوری در فارس

قاسمی گفت:جشنواره جهادگران علم و فناوری در استان روز چهارشنبه ١٨ اسفندماه برگزار می‌شود این جشنواره به دنبال ظرفیت‌سازی و هم‌افزایی منتهی به وجه اشتراک بین مراکز علمی استان خواهد بود.
به گزارش سرویس اجتماعی و پژوهشی شیرازه، احمدرضا قاسمی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در جمع خبرنگاران با اشاره فعالیت ۴۰پایگاه علمی در سطح استان، بیان کرد:هشتمین جشنواره جهادگردان علم و فناوری  ۱۸ اسفند ماه برگزار میشود.

وی با بیان اینکه تلاشمان این است که به زنجیره علم و فناوری تکامل ببخشیم، به وجود یک خانه نخبگان در این سازمان اشاره و بیان کرد:  احصاء مسائل، چالش‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها از اهداف این خانه ذیل ٥ کارگروه کشاورزی، سلامت، عمران، گردشگری و صنعت است.

قاسمی از برگزاری  هشتمین جشنواره جهاد گران علم و فناوری با هدف امید آفرینی در جامعه نخبگانی خبر داد و گفت: این جشنواره به دنبال ظرفیت سازی، هم افزایی که منتهی به وجه اشتراک بین مراکز علمی استان خواهد بود. 

وی افزود: هدف از وجود مرکز رشد در این سازمان را تبدیل نمونه‌های اولیه صاحبان ایده به یک نمونه صنعتی و تجاری برشمرد تا از حمایت‌های مالی بهره مند شوند.

قاسمی  تصریح کرد: از آنجا که استان فارس رتبه اول تولید گیاهان دارویی را دارد، یک واحد در این سازمان هم به این امر اختصاص داده‌ایم؛ همچنین اقشار دانشور بسیج هم از دیگر ساختارهای تشکیل دهنده این سازمان است.

بنابه گفته این مقام مسئول، هدف از وجود مرکز رشد در این سازمان را تبدیل نمونه‌های اولیه صاحبان ایده به یک نمونه صنعتی و تجاری برشمرد تا از حمایت‌های مالی بهره مند شوند.

این مقام مسئول  با بیان اینکه در این جشنواره از برگزیدگان حوزه علم و فناوری استان تجلیل خواهد شد، از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای جهادگران علم و فناوری با ٢٠ غرفه در حاشیه این جشنواره با حضور فرمانده سپاه فجر فارس، رئیس سازمان علمی-پژوهشی و فناوری کشور، رئیس دانشگاه آزاد استان و رئیس پارک علم و فناوری فارس خبر داد.

قاسمی همچنین از مهمترین رسالت‌های این سازمان را هویت بخشی علمی و اجتماعی دانست و گفت: متاسفانه برای نخبگان و مخترعین کمتر ارزش قائل هستیم، در حالی‌که در پستوی شرکت و اتاق، کار با اخلاص خود را انحام می‌دهند و نیاز است برای الگوسازی در جامعه مطرح شوند.

  به گفنه رئیس سازمان بسیج علمی فارس، برگزاری میز خدمت، دورهمی کارآفرینانه، انعقاد تفاهم‌نامه با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، رونمایی از کتاب طرز فکر ریاضی و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و سلامت را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این جشنواره عنوان کرد.


انتهای پیام/ف


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، علمی
نظرات بینندگان