کد خبر: ۱۵۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۲ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
رئیس پلیس فتای استان فارس خبر داد:

کلاهبردار ۶۰ ميلياردي در دام پليس فتا

رئیس پلیس فتا استان گفت: مردي که در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از طریق رمالی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، حشمت سليماني رئیس پلیس فتای استان فارسدر نشست خبري با اصحاب رسانه، بيان كرد‌: در پي شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر کلاهبرداری با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بررسي موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: شكات بيان كردند كه در اينستاگرام با يك آگهي تحت عنوان رمال و دعانويس برخورد كرده‌اند و ضمن برقراري تماس با فرد تبليغ كننده مبلغي وجه به حساب وي انتقال داده‌اند و پس از آن ديگر پاسخگو تماس آنها نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان با بيان اينكه كارشناسان با اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی مطلع شدند كه متهم در "البرز" مي‌باشد، ادامه داد: ماموران با اخذ نيابت قضائي به آن مكان اعزام و با همكاري پليس آن استان موفق شدند وي را در يكي از محله‌ها شناسايي و دستگير كنند.

سليماني با اشاره به اينكه در بازرسي از منزل اين فرد 97 هزار دلار، 40 سکه و مقدار زيادي طلا و جواهرات كه متهم از طريق كلاهبرداري بدست آورده بود كشف شد، گفت: بنا به نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه 60 ميليارد ريال برآورد شده است.

آگهي دروغين استخدام با 200 شاكي

در ادامه اين نشست رئيس پليس فتا استان از دستگيري فردي خبر داد كه با ترفند آگهي دروغين استخدام، 10 ميليارد ريال از 200 شهروند كلاهبرداري كرده بود.

سليماني افزود: در پي شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر مشاهده آگهي استخدام در سايت ديوار و كلاهبرداري از آن طريق، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارشناسان قرار گرفت.

وي افزود: كارشناسان پس از چند ماه كار فني و تخصصي موفق شدند متهم در حالي كه در يكي از پايانه‌هاي مسافربري قصد خروج از شيراز داشت را شناسايي و وي را در يك عمليات منسجم دستگير و به مقر انتظامي دلالت دهند.
رئيس پليس فتا استان با بيان اينكه در بازرسي از مخفيگاه متهم 3 دستگاه گوشي، يک دستگاه Pos سيار، 20 سيم کارت بي نام  و 8 کارت بانکي مربوط به افراد مختلف كشف شد، گفت: وي در بازجويي اوليه به 200 فقره كلاهبرداري به مبلغ 10 ميليارد ريال اقرار كرد.

اين مقام سايبري با اشاره به اينكه متهمان هر دو پرونده پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند، گفت: شهروندان هرگز فريب اينگونه آگهي را نخورند و تا زمان دريافت كالا و يا انجام خدمات از طرف فرد درج كننده، هيچ مبلغي به عنوان بيعانه واريز نكنند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشكوك آن را به وب سايت پليس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir گزارش كنند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان