کد خبر: ۱۵۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
حسینیه شیرازه:

امام سجاد(ع) بزرگترین اسوه جهاد تبیین

حجت الاسلام استوار میمندی گفت: امام سجاد (ع) مهم ترین و بزرگترین اسوه جهاد تبیین بودند تببین حرکت ابا عبدالله (ع) ، تببین ماهیت قیام آن حضرت و بیان پیام های عاشورا که یکی از مهمترین خدمات امام سجاد (ع) در ۳۰ سال دوران امامت تبیین ماهیت طاغوتی دستگاه یزید و بنی امیه بود.
به گزارش سرویس  فرهنگی شیرازه،حجت الاسلام و المسلمین استوار میمندی رئیس حوزه علمیه استان فارس در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار این رسانه بیان کرد: امام سجاد علیه السلام در تاریخ پنجم شعبان سال ۳۸ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشودند و پدر امام سجاد(ع) امام حسین (ع) و مادر آن حضرت شهربانو بانوی ایرانی بود.

وی شخصیت امام سجاد(ع) را یک شخصیت ویژه دانست و گفت: امام سجاد (ع) کسی است که در واقعه عاشورا حضور داشت خدای متعال برای اینکه جان امام سجاد (ع) را حفظ کند مقدّر فرمود که ایشان مبتلا به بیماری سخت شد و در واقع دشمنی که تصمیم گرفته بود ایشان را به شهادت برسانند به دلیل اينکه در مقابل فشار  افکار عمومی نمی‌توانست مقاومت کند از  به شهادت امام سجاد(ع) منصرف شد.

حجت الاسلام استوار میمندی در مورد اقداماتی که آن حضرت انجام دادند گفت: اقدامات متعددی‌ بود که یکی از مهم‌ترین جلوه های تاثیرگذاری امام سجاد (ع) جهاد تبیین بود.

ادامه داد: امام سجاد (ع) مهم ترین اسوه جهاد تبیین بودند تببین حرکت ابا عبدالله (ع)، تببین ماهیت قیام آن حضرت و بیان پیام های عاشورا و یکی از مهمترین خدمات امام سجاد (ع) در ۳۰ سال دوران امامت تبیین ماهیت طاغوتی دستگاه یزید و بنی امیه بود  که همین پیام رسانی و جهاد تببین امام سجاد (ع) پایه های حکومتی یزید را لرزان کرد و روش هایی که آن حضرت در جهاد تببین داشتند متناسب با دوران خفقان بود که امام هادی (ع) سپری کرده بوده اند.


وی در پایان  یادآور شد: امام سجاد(ع) با میراث ارزشمندی از ادعیه و مناجات های متعدد در اختیار ما  گذاشتند که یکی از مهم ترین اثر ایشان صحیفه سجادیه  معروف به زبور آل محمد (ص) است که به یادگار گذاشتند  و ادعیه ایی مثل مناجات خمس عشر دعای ابوحمزه ثمالی که در مفاتیح الجنان است نمونه ای از ادعیه ارزشمندی است که به لحاظ محتوایی قله مناجات عاشقانه با پروردگار قرار گرفته.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، میلاد
نظرات بینندگان