کد خبر: ۱۵۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
همزمان با اعیاد شعبانیه انجام شد:

آغاز پنجمین مرحله کمک های مومنانه فرهنگیان بسیجی فارس با ۱۶ هزار بسته معیشتی

آیین آغاز «پنجمین مرحله کمک های مومنانه بسیج فرهنگیان فارس» امروز صبح ۱۷ اسفند ماه با حضور معاون وزیر و مسولین استانی و با مشارکت نواحی آموزش و پرورش برگزار شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، آیین آغاز «پنجمین مرحله کمک های مومنانه بسیج فرهنگیان فارس» امروز صبح ۱۷ اسفند ماه با حضور معاون وزیر و مسولین استانی و با مشارکت نواحی آموزش و پرورش برگزار شد.

ناصر جوکار رییس سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس در این آیین ضمن تشکر از همکاری دستگاه های مختلف در تدارک این کمک خیرخواهانه گفت: ۱۵ هزار بسته معیشتی امروز به میمنت میلاد امام سجاد(ع) با همراهی فرهنگیان استان فارس تهیه شده که ۸ هزار بسته امروز توزیع می شود و ۷ هزار بسته معیشتی بیست و سوم اسفند ماه در شهرستان های استان به دانش آموزان نیازمند و ایتام اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز یک هزار بسته به این پویش کمک کرده اند، ضمن تشکر از نیت خیر سردار تاکید کرد: تعداد بسته های مومنانه به ۱۶ هزار بسته افزایش یافت که نیمی از آن ارزاق و مابقی پوشاک است.

جوکار معلمی را شغل انبیا اعلام کرد و بیان داشت: چون که انبیا برای انفاق مبعوث شدند، معلمان نیز به پیروی از پیامبران به کار خیر و انفاق مشغول هستند که با شیوع بیماری کرونا و آغاز نهضت مومنانه و همچنین مشارکت فرهنگیان در این سنت حسنه این موضوع تجلی یافت.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس با بیان اینکه معلمان به عنوان ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همیشه در نیکوکاری پیشتاز بوده اند و گفت: امروز شاهد فداکاری معلمان هستیم  که رزق و روزی خود را با دانش آموزان نیازمند تقسیم کردند.

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: معلمان پرچمدار انقلاب و نماینده حاکمیت هستند لذا حضور معلمان در عرصه‌های تعلیم و تربیت طی سال‌های گذشته نمایان شده است.

آغاز پنجمین مرحله کمک های مومنانه فرهنگیان بسیجی فارس با ۱۶ هزار بسته معیشتی

وی با اشاره  به نقش مرجعیت، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی فرهنگیان در تمام عرصه‌های انقلاب اسلامی، تاکید کرد:  فرهنگیان در هر عرصه‌ای که نظام نیاز داشته به صورت داوطلبانه حضور پیدا کرده‌اند.

محمود زاده وجود ٣ هزار و ٤٠٠ شهید فرهنگی و ٣٦ هزار دانش شهید را گواه این موضوع دانست و اظهار کرد: در تمام ۴۳ سال گذشته، معلمان و مسئولان آموزش و پرورش در کنار بدنه انقلابی و جهادی آموزش و پرورش، تداعی کننده نقش برجسته خود در همه عرصه‌ها بوده‌اند.

بنابه گفته معاون وزیر، در موضوع مشارکت هم مردم و هم خود فرهنگیان باز هم نقش برجسته‌ای طی سال‌های اخیر ایفا کردند و مدرسه سازی، مدرسه داری، مدرسه یاری و ... برگرفته از نقش ممتاز آن‌ها در حوزه مشارکت بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اکثریت فرهنگیان که فیش حقوقی بالایی هم ندارند در بحث درمان و کمک به بیماران صعب‌العلاج و تهیه بسته‌های معیشتی و ... ورود کردند، تاکید کرد: دولت با تمام وجود برای اجرای لایحه رتبه بندی تلاش می‌کند و اختصاص بودجه قابل توجه برای این موضوع خود گواه تصمیم مصمم دولت است.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان