کد خبر: ۱۵۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

آغاز کوچ بهاره بزرگترین جامعه عشایری کشور از ۱۵ فروردین

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: کوچ بهاره عشایر استان فارس، بزرگترین جمعیت عشایری کشور، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۱۵ فروردین آغاز می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، روح الله بهرامی مدیر کل امور عشایر فارس با توجه به سرد بودن هوا در شهرستان‌های ییلاقی و تقویم کوچ بهاره کوچ که از سوی اداره کل منابع طبیعی تنظیم شده از عشایر درخواست می شود از کوچ زودهنگام پرهیز کنند.

بهرامی با بیان این که تقویم کوچ بهاره کوچ زمینی از ۱۵ فروردین ماه و کوچ ماشینی از ۲۳ اردیبهشت ماه انجام می‌شود، افزود: دامداران عشایر موظف به پلاک کوبی، هویت گذاری دام و تهیه کارت تردد قبل از کوچ هستند در صورت اجرا نکردن پلاک گذاری دام نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق تلقی می‌کند.

وی اظهارداشت: به منظور ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان ۱۲ گروه سیار مدیریت کوچ تشکیل می‌شود که دو گروه در ستاد استان و مابقی در شهرستان‌های قشلاقی را اندازی می‌شود.

مدیر کل امور عشایر فارس با بیان این که عشایر کوچرو به دلیل کمبود بارش و خشکسالی مراتع برای علوفه دام در مسیر کوچ دچار مشکلاتی می‌شوند، اظهارداشت: در این راستا تلاش می‌شود، با همکاری تشکل‌های عشایری استان شامل یک اتحادیه مرکزی و ۲۳ شرکت تعاونی عشایری، علوفه مورد نیاز برای تعلیف دام و همچنین ارزاق عمومی عشایر شامل آرد و سایر کالا‌های اساسی مورد حمایت قرار گیرد.

بهرامی گفت: علاوه بر آبرسانی، خدمات بهداشتی هم در مسیر کوچ به عشایر ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان