کد خبر: ۱۵۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

یک ماه فرصت برای تدوین آیین‌نامه «رتبه‌بندی معلمان»

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: قانون نظام رتبه‌بندی تنها برای کارکنان رسمی آموزش و پرورش است؛ تا حدود یک ماه دیگر باید آیین‌نامه آن تنظیم شود و به هیئت دولت برسد تا بتوان احکام آن را صادر کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: قانون رتبه‌بندی باید از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ برای معلمان اعمال شود و به علت مسائل معیشتی و تورم، ممکن است اثر رتبه‌بندی کمرنگ‌تر شود، اما در صورت ثبات اقتصادی، رتبه‌بندی معلمان ملموس‌تر خواهد شد.

۱۶ اسفند شورای نگهبان از تأیید لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان خبر داد، بر اساس این لایحه که حالا به قانون تبدیل شده، فرصتی برای تدوین آیین نامه‌های آن پیش‌بینی شده.  

نمایندگان می‌گویند در قانون رتبه‌بندی معلمان، میزان افزایش حقوق هر معلم با خود آن فرد سنجیده می‌شود تا به عدالت نزدیک‌تر باشد. سنوات، تجربه و مدارک تحصیلی برای ارتقاء رتبه معلمان تأثیرگذار است؛ همچنین خدمت در مناطق محروم و  فعالیت در دوره ابتدایی برای رتبه‌بندی آن‌ها مؤثر شناخته شده.

مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱، یک اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومانی و یک اعتبار ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی قرار داده.

میانگین حقوق معلمان در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ میلیون تومان است که این میانگین در سال آینده با اعمال رتبه‌بندی می‌تواند ۳ میلیون تومان افزایش یابد.

رتبه‌بندی معلمان که پس از ۱۰ سال قانون شده، معلمان را در ۵ رتبه «آموزشیار معلم»، «مربی معلم»، «استادیار معلم»، «دانشیار معلم» و «استاد معلم» رتبه‌بندی می‌کند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان