کد خبر: ۱۵۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۴ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

محکوم به قصاص در شیراز پس از ۱۱ سال به زندگی بازگشت

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: یک محکوم به قصاص پس از اخذ رضایت از اولیاء دم و کمک خیرین پس از ۱۱ سال از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی با اعلام خبر بازگشت یک بانوی محکوم به قصاص پس از اخذ رضایت از اولیاء دم و کمک خیرین پس از ۱۱ سال به زندگی، ضمن تقدیر از اقدام اجرای احکام کیفری شیراز و شورای حل اختلاف استان در فراهم ساختن زمینه این مصالحه گفت: این اقدام خیرخواهانه با مساعدت خیرین و کانون خدمت رضوی وابسته به آستان قدس رضوی تکمیل و پس از پرداخت وجه المصالحه و اخذ رضایت کامل اولیای دم، محکوم علیه از زندان آزاد شد.

به گفته این مقام مسئول، رسالت ذاتی توسعه حل اختلاف استان تلاش در راستای برقرای مصالحه و حل و فصل خصومت هاست که همین امر سبب کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی و در نتیجه کاهش اطاله دادرسی می‌شود.

موسوی ضمن قدردانی از گذشت خانواده اولیاء دم گفت: در پرونده‌های قصاص که به صلح و سازش می‌انجامد اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده متوفی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر والای آن‌ها دارد و تلاش‌هایی که برای تحقق این امر مهم مصروف می‌شود تقویت فرهنگ عفو و گذشت و حفظ روحیه اخوت و برادری را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان