کد خبر: ۱۵۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۳ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در استان فارس برگزار شد

هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور برگزیدگان پایگاه‌های علمی، مراکز رشد، خانه نخبگان، اقشار، فرماندهان نواحی، مدیران علمی، خبرنگاران خبرگزاری علم و فناوری و مخترعان و مبتکران برتر، در سالن امام علی(ع) سپاه فجر استان فارس برگزار شد.
به گزارش سرویس اجتماعی و پژوهشی شیرازه،هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور برگزیدگان پایگاه‌های علمی، مراکز رشد، خانه نخبگان، اقشار،فرماندهان نواحی، مدیران علمی، خبرنگاران خبرگزاری علم و فناوری و مخترعان و مبتکران برتر استان فارس برگزار شد.

در ابتدای مراسم،احمد رضا قاسمی رئيس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس گفت:فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در حوزه علم و دانش  بهترین مشوق برای گسترش علم، تکریم دارنده‌ی علم است و هشتمین جشنواره هم در پایه همین قوانین است. 
 
قاسمی افزود:جشنواره رابا توجه به شرایط روز  کشور در خصوص کرونا به  یک روز برگزار کردیم و اما این یک روز هم روش ما با سال های گذشته قدری تغییرات داشت و بهینه تر از گذشته بود.

وی بیان کرد: در طول روزیک گروه آموزشی را   با محوریت اصول بازار یابی  با رویکرد آینده پژوهشی چالش های مالی کسب و کار با اصول مشارکت در تجارت داخلی و بین المللی که تقریبا بیش از ۶۰ نفر در این پنل های آموزشی شرکت کردند در مجموعه دانشگاه آزاد مرکز رشد را افتتاح کردیم.

 رئيس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس  گفت : درکنار برنامه میز خدمت را  که با توجه به هسته های فناور و شرکت های دانش بنان با حضور دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ثبت اسناد و بیش از ۲۶ نفر از صاحبان کسب کار خدمات بودند و در پایان این جلسات یک دورهمی کار آفرینان  با حضور استاتید و کار افرین بر تر استان بودیم  و ما در پایان جشنواره از برگزیدگان این عرصه را تقدیر به عمل می اوریم.

سردار یداله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس سخنران بعدی مراسم ضمن تمجید از برنامه ریزی انجام گرفته ابتدا گفت:روز اولی که در جایگاه فرمانده سپاه  قرار گرفتم یکی از مطالباتی که به صورت جدی  مورد توجه قرار گرفت موضوع  علمی ، دانش و پژوهش  بود  اصل فلسفه بسیج این هست  که در همه اقشار بتواند نقش آفرین باشد نه اینکه برای سازمان خاص باشد در اصل هم افزا و کمک کننده اقشار باشد تا اقشار مختلف فرصت پیداکنند استعداد و توانمندی خودرا بروز دهند.  

وی در مورد موفقیت در این حوزه گفت :
 ما زمانی موفق هستیم که بتوانیم یک شبکه علمی و پژوهشی در استان داشته باشیم  که همه اینها نسبت به فعالیتهایی که انجام میشود در جریان باشند و از ظرفیت هم اگاهی داشته باشند و این خیلی می‌تواند کمک  کند که راهی که دیگران رفتند را ما دوباره تکرار نکنیم  انشالله در کنار راه ظرفیت هایی که دیگران دارند خودمان ظرفیتی مکمل ایجاد کنیم تا همه بهره ببرند و ما الان به سازمان پژوهشی بسیج گفتیم میتوانید یک مرجع باشید نه مرجع علمی کفِش یک هماهنگی یعنی اگر عزیزی یک طرح و ایده دارد شما کمک کنید  و مشاوره بدید ظرفیت دوستان را بشناسید این حاصل نمی‌شود مگر اینکه کسی که در راس کار باشد همت کند ما در حوزه خود پشتیبانی لازم را خواهیم کردزیرا امروز توجه به شرکت های دانش بنیان و ایده ها و بخش تولید و صنعت یک مسئله بسیار مهم هست.

 رحیمی رئیس علمی پژوهشی کشور بعنوان اخرین سخنران جشنواره گفت :
مراحل رسیدن به تمدن  نوین اسلامی و هدف انقلاب اسلامی که حیات طیبه هست  در عرصه علمی به چه شکلی هست چه اقداماتی باید شود تابه موفقیت برسیم‌.

سردار رحیمی در ادامه افزود چگونه این نظام نو آوری را در کشور  پیاده کنیم که بتوانیم جریان دانش نو آوری را مدیریت و راهبری کنیم رصد بکنیم،  ارزیابی کنیم این ها مسائلی هستند که برای پاسخ دادن به این ها باید زیست بوم  نو آوری کشور شود.

وی در پایان افزود: با توجه به محدودیت های  سر راه کمبودمنابع هم داریم نباید این اتفاق سد راه باشد  پس در مرحله دوم همزمان با استخراج و فناوری های رایجی که تا الان داشتیم حتما باید علم و فناوری های ساختار شکن را راه اندازی کنیم  و به اثبات برسانیم  اقتصاد دانش بنیان زیرو رو میشود باید حتما موفق شویم و با تلاش همت راه قله را پیدا کنیم و به قدرت دست یابیم.

  گفتنی است، در پایان این برنامه امضای تفاهم نامه میان ISC و سازمان بسیج علمی، رونمایی از کتاب برتر با عنوان طرز فکر برتر نوشته دکتر نعمتی عضو شورای شهر زرین دشت و مسئول پایگاه علمی زرین دشت، رونمایی از طرح برگزیده ترمز قطار شهری و تجلیل از خانواده‌های شهید مدافع حرم ستار محمودی و شهید مدافع سلامت سعید شفاعت به همراه تجلیل از برگزیدگان بخش‌های دیگر همچون پایگاه علمی برتر، مدیران علمی  فارس بود.


انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، جشنواره
نظرات بینندگان