کد خبر: ۱۵۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
توسط جمعیت احرار صورت پذیرفت:

جشن پاکی سی نفر از معتادان بهبود یافته در نوبندگان فسا

روستای موردی در بخش نوبندگان شهرستان فسا، دیروز محل برگزاری جشن تولد دوباره‌ی سی نفر از معتادان بهبود یافته بود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، روستای موردی نوبندگان با ۱۴۰ خانوار و ۶۰۰ نفر جمعیت در حالی‌که چهار شهید والامقام تقدیم دفاع از کیان ایران اسلامی کرده، مانند سایر نفاط کشور درگیر بلای خانمان‌سوز اعتیاد است.


چند ماهی است که با فراگیر شدن فعالیت جمعیت احرار یا همان گروه‌ها و هسته‌های خودجوش مردمی مقابله با اعتیاد، نوید روزهای امیدوارکننده‌ی خلاصی از این معضل اجتماعی شنیده می‌شود.

 امین زحمت‌شکان، مسئول جمعیت احرار شهرستان فسا در این خصوص می‌گوید: ما به پشتوانه‌ی ظرفیت‌های مردمی بعد از شناسایی نقاط قوت و توان‌مندی‌های مردمی در تلاشیم تا کاری که سال‌هاست در پیچ و خم‌ بروکراسی اداری و غفلت‌های صورت گرفته بر زمین مانده، به سامان برسانیم. بر همین اساس در روستای موردی با هدف‌گذاری شعبان ۱۴۰۱، روستای بدون اعتیاد، توانستیم با بهره‌‌گیری از مشارکت‌های فعال و هدف‌مند مردمی، در مرحله‌ی نخست، سی نفر از معتادان این روستا را با استفاده از روش جدید و با داروی گیاهی و بدون نیاز به مراجعه به کمپ درمان کنیم.


در جشن پاکی این سی نفر که با حضور امام جمعه‌ی نوبندگان، فرمانده‌ی سپاه شهرستان و مسئولین محلی برگزار شد، ضمن تجلیل از فعالان جمعیت احرار فسا، کیک تولد این سی نفر بریده شد تا آنان که بعضا از سه ماه تا هشت ماه پاکی دارند، در سایه توجه و حمایت‌های خانواده و جمعیت احرار، فرایند بازیابی شخصیت اجتماعی را طی نمایند.


جشن پاکی سی نفر از معتادان بهبود یافته در نوبندگان فسا

 علی‌اکبر طحانی فرمانده ناحیه مقاومت فسا ضمن تشکر از اعضای جمعیت احرار  با بیان این‌که تقدیم بسته‌های کمک معیشتی به این بیماران بهبود یافته و خانواده‌های‌شان، گوشه‌ای از چتر حمایتی مردمی برای از بین بردن معضلات اجتماعی محسوب می‌شود.

در پایان این مراسم، دفتر مقابله با آسیب‌های اجتماعی جمعیت احرار در آموزش و پرورش نوبندگان با حضور محمدجعفر دوست‌دار معاون اجتماعی سپاه فجر و سایر مسئولین شهرستان افتتاح شد.


انتهای پیام/م
برچسب ها: شیرازه ، شیراز ، فسا ، فارس ، مددجو
نظرات بینندگان