کد خبر: ۱۵۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
استاندار فارس:

برای بهسازی بازار‌های تاریخی شهر شیراز اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی مصوب شد

استاندار فارس به برخی از مشکلات موجود دربازار وکیل ودیگر ابنیه‌های تاریخی این شهر که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، اشاره کرد و گفت: برای بهسازی ومسقف شدن ابنیه بازار‌های تاریخی کلانشهر شیراز اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی مصوب شد.
به گزارش سرویس  اجتماعی شیرازه، محمد هادی ایمانیه در جلسه بررسی مسائل شهرستان شیراز، گفت: با توجه به اینکه در بحث فرهنگی اعتبار لازم برای احداث تالار مرکزی شیراز به تصویب رسیده که نیاز است مجموعه شهرداری شیراز به صورت مشترک با اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان در زمینه ساخت و بهره برداری از این مجموعه همکاری‌های لازم را داشته باشند تا شاهد بهره برداری یکی از تالار‌های تخصصی در این شهر باشیم.

وی گفت: در زمینه طرح مسجد محوری تلاش داریم با استفاده از ظرفیت موقوفات استان مشکلات عمرانی و زیر ساخت‌های این مهم را به سرانجام برسانیم.

ایمانیه  بیان کرد: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی این شهر می‌توانند با برنامه ریزی دقیق برای رفع این نقیصه چاره اندیشی کنند و مجموعه استانداری نیز برای تحقق بخشی این مهم آمادگی لازم را دارد.

وی با تاکید براهمیت احداث خانه عالم با هدف رونق در امور فعالیت‌های مساجد افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت خانه عالم در استان فارس توسط وزارت راه و شهرسازی مصوب شده است.

استاندار فارس تکمیل پروژه راه قره پیری شهرجدید صدرا و شیراز را به عنوان یک مطالبه مهم در توسعه شهری یاد کرد و گفت: می‌طلبد تفاهم نامه‌های مشترک میان شرکت عمران صدرا، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری شیراز منعقد شود تا امکان تکمیل و بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه به منظور رفع مشکلات حمل‌ونقل در این شهر فراهم شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس به همراهی وزارت راه و شهرسازی در زمینه احداث پروژه کمربندی شمال شرق شیراز، اشاره و گفت: این پروژه باید با همکاری مطلوب شهرداری شیراز، اداره کل راه و شهرسازی و حمایت نمایندگان محترم مجلس به اتمام برسد.

ایمانیه در بخش دیگری به موضوع مسیرانتقال آب به شیراز نیز اشاره کرد و گفت: شش کیلومتر از مسیر انتقال آب به شیراز باقی مانده است و با تمهیداتی که اندیشیده شده است مجریان طرح متعهد هستند تا قبل از تابستان این پروژه را به اتمام برسانند. 
انتهای پیام/ف
نظرات بینندگان