کد خبر: ۱۵۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۳ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

آیین اختتامیه بخش خوشنویسی جشنواره"عصر انتظار"برگزار شد

آیین اختتامیه بخش خوشنویسی جشنواره"عصر انتظار"صبح دوشنبه بیست وسوم اسفند همزمان با ایام اعیاد مبارک شعبانیه در سالن سینمایی شهرستان استهبان برگزارشد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،آیین اختتامیه بخش خوشنویسی جشنواره"عصر انتظار" با حضور سرهنگ پاسدار عباد الله  امیری فرمانده سپاه ناحیه استهبان صبح دوشنبه بیست وسوم اسفند همزمان با ایام اعیاد مبارک شعبانیه در سالن سینمایی شهرستان استهبان برگزارشد.
 فرمانده سپاه ناحیه استهبان  دراین مراسم گفت: استهبان دیار خوشنویسان
قطب خطاطی و مظهر خطاطی شرق فارس است و خوشنویسانی همچون حجت کشفی،محمد مهاجر و احمد علی باروتی از این دیار برخاستند و شاگردان زیادی تربیت کردند که خوش درخشیدند.
یوسف کارگر فرماندار استهبان در این مراسم گفت:
برای خدمت و پاسداری از حوزه فرهنگ در خدمت به مردم و بسیجیان شهرستان توفیقاتی داشتیم که امیدواریم مقبول اهالی فرهنگ و هنر باشد.
 کارگر تصریح کرد: هنر خطاطی و قلم از صدر اسلام وجود داشته و هنرمندان برجسته در جهان اسلام، ایران واستان میدرخشند.وی گفت:حمایت همه ارگانهای شهرستان در جهت تجلیل از هنرمندان استهبان که مظلوم واقع شدند در دستور کار بوده است. کارگر افزود: واگذاری بخش خوشنویسی برای شهرستان استهبان با توجه به وجود خوشنویسان برجسته در این شهرستان از طرف بسیج هنرمندان فارس قابل تقدیر است.
مجید میکاییلی رییس سازمان بسیج هنرمندان فارس ورییس جشنواره با اشاره به جلسات پر ثمر
در حضور استاندار فارس و نگاه خیلی خوبی که حاکم است ابراز کردند:شایسته است نسبت به هنرمندان از طرف مسوولین و ارگانهای استان یک همگرایی وجود داشته باشد.
وی افزود:بایداز ابزار هنری و تاثیرگزار با استفاده از ظرفیت هنری، صدای انقلاب را به گوش همه برسانیم.
 میکاییلی تصریح کرد:هنرمند باید ذائقه داشته باشد و تاثیر گزار باشد و در جهت جریان سازی انقلاب گام بردارد.
وی تصریح کرد:یک تحرک استانی و کشوری به صورت جشنواره چهار فصل در سال ۱۴۰۱داریم که به زودی اعلام فراخوان خواهدشد. رییس جشنواره عصر انتظار گفت:مطالبه سردار فرمانده سپاه فجر فارس این است که استعدادها در شهرستانها شناسایی، تقویت و معرفی شوند.
 وی در پایان عنوان کرد:در سال ۱۴۰۱بحث های مفصلی را دربخش های اجتماعی خواهیم داشت.
در پایان این مراسم از نفرات برگزیده بخش ثلث و نسخ تجلیل شد.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، استهبان
نظرات بینندگان