کد خبر: ۱۵۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
خبرگزاری الخنادق گزارش داد :

حضور علنی رژیم صهیونیستی در کردستان عراق به روایت رسانه ها

در پی حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر موساد در اربیل عراق و واکنش شخصیتهای مختلف عراقی به این حمله ، پایگاه خبری الخنادق لبنان لیستی از گزارشات ، مقاله ها و مصاحبه های علنی اشخاص و رسانه های مختلف با موضوع حضور و فعالیت صهیونیستها در کردستان عراق منتشر کرد.
به گزارش سرویس بین الملل شیرازه، در پی حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر موساد در اربیل عراق و واکنش شخصیتهای مختلف عراقی به این حمله ، پایگاه خبری الخنادق لبنان لیستی از گزارشات ، مقاله ها و مصاحبه های علنی اشخاص و رسانه های مختلف با موضوع حضور و فعالیت صهیونیستها در کردستان عراق منتشر کرد :

1~ در پی نشستی که مرکز اتصالات السلام اماراتی در 25 سپتامبر سال گذشته در اربیل عراق داشت و موضوع آن فعالیت اقتصادی صهیونیستها با اصالت عراقی در اربیل بود ،   مقتدی صدر پیامی در صفحه توئیتر خود در مخالفت با این رویداد منتشر کرده و ضمن تذکر به مسئولین کُرد در زمینه برگزاری چنین جلساتی ، بر لزوم برخورد و حتی بازداشت دست اندکاران  این برنامه ها را توسط دولت عراق تأکید نمود . 
 
2~ در 11 ژانویه 2012 روزنامه جروزالم پست مطلبی را به نقل از روزنامه فیگاروی فرانسه منتشر کرد مبنی بر اینکه موساد توانسته در مناطق کردنشین شمال عراق گروهی از کردهای ایرانی معارض را برای جاسوسی و عملیات علیه فعالیتها و دانشمندان هسته ای ایران  ساماندهی کند .

3~ در گزارش سالانه موساد در سال 2006 میلادی به این موضوع اذعان شده است که  نیروهای کُرد در شمال عراق توسط آنها ساماندهی شده و هدف از این کار ایجاد هسته هایی  با عنوان سپاه کُردی است که تحت نظر آنها در چند پایگاه در اربیل عراق آموزش دیده اند . 

4~ در 31 می 2010 مسئول پرونده زندانیان در سازمان  حقوق بشر عربی در اردن آقای عبدالکریم الشریده تأکید کرد که تعدادی از زندانیان اردنی که در زندان سوسه در کردستان عراق به سر می برده اند بارها توسط افسران موساد بازجویی شده و برای همکاری با آنها تشویق شده اند  و موساد با ترغیب  زندانیان در کردستان عراق آنها را جذب میکند .  


5~ مورخ اسرائیلی شلومی نکدیمون در کتاب خود به نام « الامل الذی تحطم » به تاریخچه فعالیت‌های برخی رهبران صهیونیست در کردستان عراق اشاره کرده و روزنامه معاریف نیز به استناد از این کتاب گزارشی از تاریخچه ارتباطات موساد و سران کرد را منتشر کرد .

6~ روزنامه معاریف در سال 2007 مقاله ای با عنوان « اینچنین اسرائیلی ها در عراق پولدار میشوند » را چاپ کرد که در آن عنوان شده بود بیش از 70 شرکت اسرائیلی تحت عناوین مختلف تجاری و اقتصادی به طور مخفیانه در عراق فعالیت و کسب درآمد میکنند . 

7~ روزنامه یدیعوت أحرونوت در 3 اکتبر 2007 طی گزارشی افشا کرد که حدود 1200 افسر اطلاعاتی ارتش اسرائیل به نیروهای پیشمرگه در اربیل و سلیمانیه در پایگاهی به نام Z آموزش میدهند . 

8 ~ روزنامه انگلیسی گاردیان در 21 ژوئن 2004 در مقاله ای گزارش داد از اهداف اصلی حضور اسرائیل در شمال عراق ، جاسوسی از فعالیتهای هسته ای ایران و تشکیل گروههای مسلح کرد برای ایجاد موازنه قدرت در مقابل گروههای مسلح شیعی حامی ایران است .


با وجود این شواهد و مدارک رسانه ای و علنی عجیب است که برخی سیاستمداران عراقی وجود صهیونیستها در شمال عراق را منکر می شوند ، انکاری که صدای اعتراض جنبش های مقاومت عراق و شخصیتهای شیعی برجسته ای چون آیت الله خالصی را بلند کرد .
نویسنده :
مُهر
نظرات بینندگان