کد خبر: ۱۵۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
رئیس مرکز مدیریت راه های استان فارس در گفت و گو با شیرازه مطرح کرد:

افزایش آماری ورود مسافران به فارس در مقایسه با چهار سال گذشته/ نوروز پر مسافر در انتظار استان فارس

حمید احمدی گفت: ورودی همه محور نشان دهنده افرایش آمار ۳۰ درصدی ورود به استان فارس می باشند و به جز یک محور( بستک به لار) همه محور های ورودی سیر صعودی داشته و با توجه به داده های موجود نوروز پر مسافری برای استان فارس پیش بینی میشود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، هم زمان با نزدیک شدن به ایام نوروز و تعطیلات ابتدایی سال، بخش زیادی از عموم مردم عزم بر سفر و بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی کشور کرده که استان فارس یکی از مهم ترین مقاصد سفر های نوروزی مسافران می باشد.


در همین راستا حمید احمدی رئیس مرکز مدیریت راه های استان فارس با بیان اماری از پایش های انجام شده گفت: شواهد و آمار های موجود نشان دهنده افزایش تردد ها در مقایسه با آمار های ۴ ساله اخیر است.


وی با ارائه آمار ورود مسافران به محور های استان فارس اظهار داشت: در محور بندر عباس به داراب ۳۵۴۷۹ خودرو، محور بستک به لار ۲۲۴۸۵ خودرو، بندر عباس به لار ۲۲۸۸۴  خودرو، محور کرمان به فارس ۲۹۳۲۵ خودرو، محور گچساران به نورآباد ۶۵۲۲۰ خودرو، محور یاسوج به سپیدان ۷۶۶۶۰ خودرو، محور جم به فیروز آباد ۶۵۰۰۰ خودرو، محور بوشهر به کازرون ۶۵۱۴۹ خودرو و محور شهر رضا به آباده ۷۶۳۶۲ خودرو به استان فارس وارد شده اند.


احمدی با اشاره به مقایسه آمار های موجود با سال های گذشته بیان کرد: ورودی همه محور نشان دهنده افرایش آمار ۳۰ درصدی ورود به استان فارس  می باشند و به جز یک محور( بستک به لار) همه محور های ورودی سیر صعودی داشته و با توجه به داده های موجود نوروز پر مسافری برای استان فارس پیش بینی میشود.


رئیس مرکز مدیریت راه های استان فارس با اشاره به اقدامات این مرکز تصریح کرد: گشت های شبانه روزی، اتاق های هوشمند، سامانه های ثبت آماری و تخلفات و... به جهت رفاه شهروندان و جلوگیری از بروز مشکلات به صورت ۲۴ ساعته مشغول به کار می باشند.


وی ادامه داد: ۳۶ دوربین وظیفه نظارت و پایش ورود به استان و کنترل وضعیت پروتوکل های بهداشتی را عهده دار می باشند و ۱۷۶ سامانه ثبت تخلفات نیز در سطح استان وظیفه نظارت قانونی بر جاده ها را دارا می باشند.


احمدی با اشاره به دغدغه مسافران مبنی بر اطلاع از وضعیت جاده ای شهر های مقصد گفت: سامانه جامع ۱۴۱ به چندین صورت نظیر تلفنی، پیامکی، اپلیکیشن و سایت ۱۴۱ خدمات دهی ۲۴ ساعته و دقیقی را پیرامون وضعیت جاده ای، رفاهی و پیگیری شکایات، به شهروندان ارائه خواهند کرد.


وی افزود: سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز با پیامک اسامی شهر مقصد و مبدا اطلاعات دقیقی را به پیرامون راه های مواصلاتی آن دو شهر به مخاطب خود اعلام می کند.

رئیس مرکز مدیریت راه های استان فارس در پایان گفت: با توجه به افزایش تردد خودرو ها و ممنوعیت تردد خودرو های سنگین، از عموم مردم‌ خواست با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی نظیر سرعت مجاز، بستن کمربند و... مانع بروز حوادث تلخ در ایام نوروز گردند.


انتهای پیام/م
نظرات بینندگان