کد خبر: ۱۵۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۰

ساعت و لحظه تحویل سال ۱۴۰۱چه وقت است؟

زمان تحویل سال 1401( یک هزار چهارصد و یک هجری شمسی) و آغاز بهار طبیعت و نوروز باستانی به ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.
به گزارش شیرازه، لحظه آغاز سال شمسی در تقویم هر سال ایران دقیقا مقارن با لحظه رسیدن خورشید به نقطه اعتدال بهاری (برج فلکی حمل) میباشد. یعنی لحظه تحویل سال جدید شمسی زمانیست که فاصله خورشید ازنقطه اعتدال بهاری صفر گردد.

زمان تحویل سال  1401 ( یک هزار چهارصد و یک هجری شمسی) و آغاز بهار طبیعت و نوروز باستانی به ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران برابر است با:

ساعت ۱۹ و ۳ دقیقه بعد از ظهر

روز یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ هجری شمسی

مطابق ۰۸ شعبان ۱۴۴۳ هجری قمری

۲۰ مارس ۲۰۲۲ میلادی
دعای لحظه تحویل سال
یا مُقلّبَ القلوبِ و الأبصار                       ای دگرگون کننده ی قلب ها و چشم ها

یا مُدبِّرَ اللیلِ و النَّهار                              ای گرداننده و تنظیم کننده ی روزها و شبها

یا مُحوِّلَ الحَولِ و الأحوال                    ای تغییر دهنده ی حال انسان و طبیعت

حوِّل حالَنا إلى أحسنِ الحال               حال ما را به بهترین حال دگرگون فرما

گفتنی است؛ در سال جدید 27 روز تعطیل رسمی داریم که دو روز آن به جمعه افتاده است. شنبه‌ بیشترین تعداد تعطیلی را به خود اختصاص داده‌ است و در طول سال سه تعطیلی دو روزه در اردیبهشت، خرداد و مرداد داریم.

رنگ سال 1401
یک سری از افرارد اهمیت زیادی به رنگ سال می دهند و به دنبال مد و بروز شدن هستند و برخی از مردم انتخاب رنگ مورد نظر خود با توجه به سلیقهی شخصی را برای خرید مد نظر قرار می دهند. رنگ سال 1401 نیز مانند هرسال معرفی شد تا طرفداران و عاشقان مد و پوشاک که طبق رنگ سال خرید میکنند از این رنگ برای دکور و پوشاک استفاده کنند. براین اساس رنگ سال جدید آبی بنفش انتخاب شد.

سال 1401 سال چه حیوانی است ؟
حتما تا حالا دیدید و شنیدید که هر سال را به یک حیوانی نسبت میدهند و با توجه به خصوصیات حیوان سال ها ، خصوصیات و طالع بینی متولدین سالهای مختلف را با توجه به حیوان سال تولدشان ارائه میدهند. سال 1401 نیز سال ببر میباشد.

شعار ببر: من پیروز می‌شوم

ببر نماد چیست؟
ببرها حیواناتی شجاع، بیرحم، قوی، و وحشت‌آور هستند و سمبل قدرت و تکبر می‌باشند. افرادی که در سال ببر به دنیا می آیند، افرادی شکیبا، ثابت قدم، دلیر، و قابل احترام هستند و آینده و سرنوشتی بسیار روشن در انتظار آن‌ها خواهد بود.

در واقع حیوان ببر نماد بی باکی و دلیری و نترس بودن است و کاملا در عشق و زندگی روزمره خود شتاب زده عمل می کند. بنابراین توصیه می شود که در همه امور صرفا دنباله رو او نباشید.

سال 1401 کبیسه است؟
معمولا هر 4 سال یک بار سال کبیسه می‌شود اما کبیسه‌های 5 ساله هم در تقویم هجری خورشیدی وجود دارند. طول سال‌های کبیسه 366 روز و ماه اسفند در این سال‌ها 30 روزه است. سال 1401 کبیسه نیست و اسفند آن 29 روز دارد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان