کد خبر: ۱۵۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
در گفت و گو با شیرازه مطرح شد:

پیشرفت کشور راهی جز توجه به تولید ندارد/ طرح های اقتصادی ۱۴۰۱ از زبان عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی

جعفر قادری گفت: تولید می تواند نیاز های اقتصادی و اساسی کشور را برطرف کند.البته تولیدی که مبتنی بر دانش و فناوری بوده که بتواند با تکنولوژی های روز دنیا کالاهای با کیفیت اما با قیمت پایین تر و قابل رقابت با سایر برند ها باشد.

به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون برنامه و بودجه در گفتگو با شیرازه، شعار سال ۱۴۰۱ که از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده است را مورد اشاره قرار داد و گفت: تولید می تواند نیاز های اقتصادی و اساسی کشور را برطرف کند.البته تولیدی که مبتنی بر دانش و فناوری بوده که بتواند با تکنولوژی های روز دنیا کالاهای با کیفیت اما با قیمت پایین تر و قابل رقابت با سایر برند ها باشد.

قادری با اشاره به ظرافت های موجود در عرصه تولید دانش بنیان اظهار داشت :تولیدی مدنظر است که اشتغال ایجاد کند و سه محور کلیدی باید مدنظر در سال جدید باشد. اگر می خواهیم در عرصه های مختلف کشور نظیر فرهنگی و سیاسی و.. موفق باشیم راهی جز توجه به تولید و افزایش توان و ظرفیت های اقتصادی را نداریم.

وی پیرامون اقدامات مجلس شورای اسلامی در این راستا گفت: رفع موانع می تواند هزینه تولید را کاهش دهد امنیت تولید افزایش پیدا کند. مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا برنامه های خوبی تدارک دیده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: «طرح تامین مالی تولید و زیرساخت ها» در دستورکار مجلس است، این طرح با توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان گام مهمی در تحقق شعار سال محسوب میشود که امیدواریم شورای نگهبان نیز با تایید طرح موافقت نماید.

قادری در پایان اظهار داشت: توجه به سه محور کلیدی و اساسی می تواند در شعار سال  تحولی در بخش های تولیدی کشور ایجاد و با دیده شدن بخش های مختلف در بودجه ۱۴۰۱ ظرفیت تولید برق، گاز و فرآورده های نفتی در کشور ایجاد شود و امکان سرمایه گذاری در زیرساخت های کشور فراهم گردد تا گام های اساسی را در جهت رفع مشکلات کشور برداریم.

انتهای پیام/م
نظرات بینندگان