کد خبر: ۱۵۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۱

برپایی پنج ایستگاه خدمات‌رسانی مسافران نوروزی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس شاهچراغ(ع) گفت: پنج ایستگاه خدمات‌رسانی در صحن‌های مطهر در ایام نوروز برپاشده که دو ایستگاه پیرامون موضوعات مرتبط با خانواده،جوانان و تربیت کودکان، به زائران مشاوره می‌دهند و سه غرفه کتاب نیز با محوریت کتب معارف و سبک زندگی اسلامی دایر شده است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت الله طلایی گفت: پیش از فرا رسیدن نوروز، "ستاد نوروزی حرم مطهر"، جلسات مختلفی با نهادها و سازمان های مختلف، با هدف ارائه تسهیلات و تکریم و خدمت رسانی به زائران حرم مطهر در ایام نوروز برگزار کرد.

وی ادامه داد: با اقدامات و پیگیری های به عمل آمده و همکاری سازمان های مختلف از جمله شهرداری شیراز، بیلبورد و تابلوهای اطلاع رسانی در مسیرهای ورودی به شهر، نصب و نسبت به زیباسازی محیط پیرامونی و صحن های آستان مقدس، اقدام شد.

طلایی از تداوم خدمات در این حرم مطهر خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین تقویم و نقشه شهر شیراز با مشارکت حرم مطهر و معاونت فرهنگی شهرداری با لوگوی مشترک، طراحی، چاپ و در حال توزیع است. در حرم مطهر نیز ضمن تعویض فرش های مستعمل با نو، سه سفره بزرگ هفت سین در صحن های احمدی(ع) و امام جواد(ع) و ایوان حرم مطهر، چیده شد.

 طلایی، پیرامون مراسم تحویل سال نو در آستان مقدس گفت: مراسم تحویل سال ۱۴۰۱، با شکوه فراوان و حضور بیش از یکصدهزار نفر از زائران، همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء و اجرای برنامه های متنوعی همچون نورافشانی، آیین نقاره زنی و سخنرانی و قرائت ادعیه برگزار و به صورت زنده از شبکه های ۲ سیما، قرآن و فارس پخش شد. پیش از سال تحویل تا بعد از این مراسم، قریب ۱۵۰ هزار نفر به حرم مطهر مشرف شدند.

وی در تشریح برنامه های فرهنگی حرم مطهر در ایام نوروز، به مسابقه اینترنتی «دقایقی با قرآن» اشاره کرد و گفت: منبع این مسابقه، کتاب دقایقی با قرآن اثر حجت الاسلام والمسلمین استاد محسن قرائتی است که علاقه مندان می توانند از یکم تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ با مراجعه به بخش مسابقات پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat در آزمون آنلاین این مسابقه شرکت نمایند.

طلایی پیرامون ویژه برنامه های قرآنی تدارک دیده شده در ایام نوروز گفت: در مرکز دارالقرآن، هر روز کلاس قرائت و محفل انس با قرآن کریم برگزار می شود. در حرم مطهر نیز دوشنبه های قرآنی(کرسی تلاوت کلام الله مجید)  از ساعت ۱۶ با حضور قاریان و حافظان برتر استان فارس برپا است.

وی ادامه داد: برای خواهران، در نوروز کارگاه آموزشی "سبک زندگی قرآنی" با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، ۴ و ۸ فروردین از ساعت ۱۰:۳۰ و محفل انس با قرآن کریم، چهارشنبه ها از ساعت ۱۷ در رواق دارالذکر برگزار می شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر به پنج ایستگاه خدمات رسانی برپا شده در صحن های مطهر در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: دو ایستگاه به صورت یکسره از صبح تا شب، پیرامون موضوعات مرتبط با خانواده، جوانان و تربیت کودکان، به زائران مشاوره می دهند. دو ایستگاه نیز ویژه پاسخگویی به مسائل دینی و یک ایستگاه نیز پاسخگوی شبهات دینی مراجعان است.
وی اضافه کرد: سه غرفه کتاب نیز با محوریت کتب معارف و سبک زندگی اسلامی در صحن حرم مطهر دایر شده و پذیرای زائران و مجاوران است و اِنشاالله به زودی غرفه های کتاب به صورت دائمی در حرم مطهر، ارائه خدمت خواهند کرد.

طلایی پیرامون برنامه های تدارک دیده شده برای کودکان، به برپایی غرفه کودک اشاره کرد و گفت: این غرفه با محوریت ارائه سرگرمی های اسلامی برای کودکان، فعالیت می کند. در این مکان با هدف ترویج و اشاعه مکارم اخلاقی بین کودکان همچون احترام به پدر و مادر، ایثار، صداقت و آشنایی آینده سازان فردا با فضایل و مناقب حضرت احمدبن موسی (ع) ، ویژه برنامه های مختلفی همچون نقاشی، اوریگامی و بازی های مختلف همراه با اهدای جایزه، توسط کارشناسان بخش کودک حرم مطهر اجرا می شود.

وی به پخش رادیو حرم اشاره کرد و گفت: رادیو حرم در ایام نوروز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر، برنامه های متنوع با موضوعات مختلف مذهبی، احکام، مناجات، زیارت و زندگی حضرت احمدبن موسی(ع) پخش می کند.
خدام افتخاری حرم مطهر نیز در قالب مبلغین، پیرامون زندگی و شهادت حضرت شاهچراغ علیه السلام به زائران توضیح می دهند.

طراحی، چاپ و توزیع صلوات خاصه و بروشور زندگی حضرت احمدبن موسی(ع) و برادر بزرگوارشان حضرت سیدمیر محمد(ع) بین زائران، برگزاری شب شعر با حضور شعرای آیینی، سخنرانی های مذهبی و برگزاری مراسم قرائت دعاهای کمیل و ندبه به صورت پخش زنده از شبکه های صدا و سیما، از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در ایام نوروز است که معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس، به آن ها اشاره کرد.
انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان