کد خبر: ۱۵۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
استمرار پویایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایام نوروز؛

انجام بیش از ۹۰۰ تست تخصصی و فوق تخصصی در آزمایشگاه مرجع معاونت درمان از ابتدای سال جاری تاکنون

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به استمرار پویایی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایام نوروز، از انجام بیش از ۹۰۰ تست تخصصی و فوق تخصصی در آزمایشگاه مرجع معاونت درمان دانشگاه خبر داد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از انجام بیش از ۹۰۰ تست تخصصی و فوق تخصصی در آزمایشگاه مرجع معاونت درمان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: آزمایشگاه مرجع معاونت درمان به صورت شبانه روزی با انجام تست های تخصصی و فوق تخصصی موردنیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی در حال ارایه خدمات تشخیصی تخصصی است.

وی با اشاره به تداوم فعالیت شبانه روزی این مرکز در ایام نوروز، ادامه داد: تست های تخصصی بیماران خاص استان فارس نیز در این مرکز انجام می شود.

شریفی اضافه کرد: این مرکز برای سرعت بخشیدن در پاسخ دهی و رفع نیاز به مراجعه حضوری به آزمایشگاه، با اختصاص رمز ورود به هر یک از مراکز درمانی، این امکان را فراهم آورده که جواب های آزمایش بیماران به صورت آنلاین در هر لحظه از شبانه روز قابل مشاهده‌ باشد و این اقدام نیز کمک بزرگی به بیماران قلبی و بیماران نیازمند به دیالیز است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه اظهار کرد:آزمایشگاه مرجع معاونت درمان در صورت کمبود کیت های تشخیصی در بیمارستان های بزرگ نظیر مراکز آموزشی درمانی نمازی، شهید دکتر فقیهی، آنکولوژی امیر، حضرت زینب (س) و بیمارستان های حضرت علی اصغر(ع)، شهید آیت اله دستغیب و دیگر بیمارستان های شیراز و شهرستان های نزدیک به شیراز نقش پشتیبان را ایفا می ‌کند.

به گفته وی تست «تروپونین» برای بیماران قلبی، تست «وایرال مارکر» برای بیماران دیالیزی، تست «پروکلسی تونین»، تست های TFT، تست «فرتین»، تستB-HCGتیتر، تست HBS-Ab و تست Digoxin Level از جمله موارد انجام شده در آزمایشگاه مرجع معاونت درمان است.

 اتهای پیام/س

نظرات بینندگان