کد خبر: ۱۵۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی:

تا پایان اردیبهشت ماه پایش متقاضیان طرح نهضت مسکن ملی به اتمام می‌رسد

حمیدی زاده از اتمام پایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد و گفت این طرح متقاضی محور است که در مجموع با تفاهم نامه های صورت گرفته ۴۱۴ هزار مسکن میرسد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد حسین حمیدی‌زاده، معاون مسکن راه و شهرسازی استان فارس امروز ۱۵ فروردین ماه در یک نشست خبری از ادغام طرح اقدام و نهضت ملی مسکن  خبر داد وگفت: با توجه به لزوم شتاب گرفتن روند عملیاتی شدن طرح نهضت مسکن ملی، پایش متقاضیان این طرح تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این طرح متقاضی‌محور است که در مجموع با تفاهم‌نامه‌های دستگاهها به 414 هزار مسکن می‌رسد،اظهار کرد: البته بعد از پایش ممکن است این تعداد  کاهش یابد.

حمیدی زاده با اشاره به اینکه در کنار تامین زمین توسط دولت و پرداخت تسهیلات کلان با بازپرداخت طولانی مدت متقاضیان نیز باید حدود ۲۰۰ میلیون تومان آورده داشته باشند افزود: بازپرداخت تسهیلات با نرخ 18 درصد است که مابقی نیز آورده متقاضیان است که به صورت اقساط ۲۰ ساله با دو سال استراحت پس از دریافت وام، پرداخت می‌شود.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی فارس در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص ساخت و ساز در بافت های فرسوده و استفاده از تسهیلات عنوان کرد: باید ساکنین بافت های فرسوده شهری را تشویق به استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده برای بهسازی این بافت ها نمود تا خود برای نوسازی و بهسازی اقدام نمایند .

وی در ادامه با بیان اینکه در بافت فرسوده اکثر اراضی ملک شخصی است، تصریح کرد: اگر مالکین این بافت ها تمایل به ساخت منازل خود در همان مکان را داشته باشند تمامی خدمات و تسهیلاتی که به متقاضیان مسکن ملی داده می شود به آنها نیز تعلق میگیرد چراکه ساخت مسکن خودمالکی بهترین راهکار برای خانه دار شدن است.

انتهای پیام/س



نظرات بینندگان