کد خبر: ۱۵۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱

ماه رمضان فرصتی مناسب برای تداوم رزمایش مواسات

شورای هیات مذهبی فارس طی بیانیه‌ای از مردم فارس خواست در ماه مبارک رمضان، به برنامه‌هایی نظیر رزمایش مواسات و راه‌اندازی محافل قرآنی خانگی بپردازند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، شورای هیئات مذهبی استان فارس به مناسبت ماه مبارک رمضان، بیانیه‌ای به این شرح ارائه کرد:

«شَهرُ رَمضان ألَذی أنزَل فیهِ القُرآن هُدَی لِلنّاسِ وَ بَیِّناتِ مِنَ الهُدی وَ الفُرقان»

نسیم رحمت الهی بار دیگر شروع به وزیدن گرفته است تا غبار از دل بندگان بزداید و آن‌ها را ملکوتی کند. ماه مبارک رمضان، ماه عبودیت و ماه بندگی مخلوق به درگاه خالق فرا رسیده است.

ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی، ماه رحمت، برکت و آمرزش به استحضار می‌رساند در ایام ماه مبارک رمضان توجه به چند نکته ضروری است:

با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری اجرای مفاد مصوبات ستاد ملی کرونا که از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌گردد و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، سرلوحه برگزاری مراسم و جلسات حضوری قرار گیرد.

رزمایش مواسات و جهاد همدلی ادامه یابد و طرح تهیه بسته‌های معیشتی و دلجویی و کمک به خانواده‌های نیازمند، حمایت از ایتام و سرکشی به یتیم‌خانه‌ها در دستور کار هیئات مذهبی قرار گیرد.

راه‌اندازی محافل قرآنی خانگی در کنار طرح جمع‌خوانی قرآن کریم در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و برگزاری مسابقات قرآنی و ارائه پیشنهاد ختم قرآن و هدیه ثواب تلاوت قرآن به شهدا.

شرکت در پویش همگانی طرح «افطاری ساده» و توزیع بسته‌های افطاری در سطح معابر عمومی در محلات و مساجد به صورت بیرون‌بری.

اجرای طرح توزیع نان صلواتی در مناطق محروم در نیمه رمضان به مناسبت میلاد کریم اهل بیت علیهم السلام امام حسن مجتبی (ع).

برگزاری مراسم مناجات‌خوانی و شب‌های قدر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ترجیحاً در فضای دارای تهویه مطبوع یا روباز.

گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره)، علمای گرانقدر و شهدا مخصوصاً شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین بزرگان هیئات و شهدای عرصه سلامت و درگذشتگان بر اثر بیماری کرونا که ماه رمضان امسال را درک نکردند و همچنین دعا برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و از بین رفتن این بیماری منحوس و سربلندی و آزادی کامل خطوط مقاومت نیز فراموش نشود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان