کد خبر: ۱۵۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
شهردار شیراز:

منابع مالی شهرداری برای رفع مشکلات محدود است

اصنافی گفت: نیاز‌های شهر احصا شده، اما منابع مالی شهرداری محدود است و کل نیاز‌های احصا شده و مشکلات موجود طی سالیان سال انباشته شده و مختص چند ماه و حتی یک سال اخیر نیست.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید احسان اصنافی شهردار شیراز در میزخدمت مسجدمحوری در مسجد علی‌ابن‌ابیطالب (ع) شهرک رکن آباد گفت: طرح میزخدمت مسجدمحور در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد مناطق یازده‌گانه شیراز برگزار می‌شود تا بی‌واسطه شنوای صحبت‌ها، نظرات و مشکلات مردم باشیم.

وی گفت: ۱۶۷ محله در سطح شهر شیراز وجود دارد تاکنون چندین بار به محله رکن آباد سرزده سرکشی شده است.

شهردار شیراز اظهار کرد: نیاز‌های شهر احصا شده، اما منابع مالی شهرداری محدود است و کل نیاز‌هایی احصا شده و مشکلات موجود طی سالیان سال انباشته شده و مختص چند ماه و حتی یک سال اخیر نیست.

به گفته این مقام مسئول، دغدغه شهرداری شیراز نسبت به محلات در عادلانه بودن پروژه‌های شهری نمایان است.

اصنافی همچنین از کمک و همراهی با دستگاه‌های مختلف بویژه دستگاه‌های خدمت‌رسان برای ارائه خدمات به شهر و شهروندان خبر داد.
افزایش قیمت قیر چالشی برای شهرداری

وی در مورد آسفالت می‌گوید: طی دو سال اخیر قیمت قیر بسیار گران شده و در حالیکه بودجه آسفالت سطح شهر در سال جدید دو برابر سال گذشته شده، اما بعلت افزایش چیزی حدود ۴۰ برابری قیمت قیر، این عامل یک چالش جدی برای شهرداری است.

این مقام مسئول از لکه‌گیری آسفالت تمامی مناطق تا انتهای اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: سرانه آسفالت مناطق مشخص شده که ۲۵۰۰ مترمربع از آن در شهرک رکن آباد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اصنافی با توضیح اینکه شهرداری تنها امکان ارائه خدمات به مناطق واقع در محدوده شهری را دارد، گفت: با وجود تمایل به کمک و ارائه خدمات اما، منطقه بوتان همچون برخی مناطق دیگر چسبیده به شهر در حریم و خارج از محدوده شهری و خدماتی است و هرگونه اقدام شهرداری در آن خلاف صریح قانون خواهد بود.

شهردار شیراز افزود: پیش از این فرآیند طولانی برای الحاق منطقه بوتان به شهر شیراز طی شده، اما در مرحله آخر، شورای عالی شهرسازی کشور با آن مخالفت کرده است.

وی تصریح کرد: درصورت درخواست مردم بوتان مجدد نامه الحاق به شهر شیراز را از ابتدا می‌توان به جریان انداخت و نباید فراموش کرد که هر دستگاهی وظایفی دارد که باید به آن عمل کند و اینکه به وظایفشان عمل نکرده و از شهرداری بخواهند، قابل قبول نیست.

مسعود زارعی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز و ناظر شورا در منطقه سه شهرداری شیراز نیز در این میز خدمت گفت: میزخدمت مسجدمحور فرصتی مناسب برای مطرح کردن مسائل مردم بصورت مستقیم با شهردار و مدیران شهرداری شیراز است.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است از این فرصت استفاده کرده و بتوان چند مسئله مهم منطقه را قول پیگیری گرفت.

بنابه گفته زارعی، درکنار همه مشکلات، شهرداری شیراز اقدامات و کار‌های بسیاری نیز انجام داده که طبق گفته رهبری باید به مردم گزارش شود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان