کد خبر: ۱۵۳۵۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
استاندار فارس تاکید کرد:

ارائه بسته های خدماتی به شرکت‌های دانش بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی تا آخر فروردین

در نشست هم اندیشی استاندار فارس با برخی از شرکت‌های دانش بنیان، مشکلاتی همچون تامین زمین، صدور مجوز کسب و کار، سنگ اندازی های ادارات در دریافت مجوز، بروکراسی های اداری، عدم زیرساخت های لازم جهت راه اندازی و توسعه شرکت های دانش بنیان و حتی عدم توجه مسئولان به محصولات دانش بنیان توسط صاحبان کسب و کارهای استارت آپی و دانش بنیان عنوان و استاندار فارس دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد تا آخر فروردین ماه بسته های خدماتی در محدوده قانون به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه دهند
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه،جلسه هم اندیشی شرکت های دانش بنیان فارس با استاندار، رئیس پارک علم و فن آوری و جمعی از مدیران کل استان فارس در حالی برگزار شد که برخی از مدیران عامل این شرکتها به بیان مشکلات منعددی که در زمینه راه‌اندازی و توسعه و گسترش کسب و کار های خود با آن مواجه هستند اشاره کرده و از استاندار فارس درخواست کردند با نگاه ویژه تری به این کسب و کار ها این مشکلات را به حداقل برساند

در این نشست هم اندیشی مشکلاتی همچون تامین زمین، صدور مجوز کسب و کار، سنگ اندازی های ادارات در دریافت مجوز، بروکراسی های اداری، عدم زیرساخت های لازم جهت راه اندازی و توسعه شرکت های دانش بنیان و حتی عدم توجه مسئولان به محصولات دانش بنیان توسط صاحبان کسب و کارهای استارت آپی و دانش بنیان عنوان گردید.

در ادامه این نشست، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا آخر فروردین ماه بسته های خدماتی از آنچه که می توانند در محدوده قانون به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه دهند را در سامانه پنجره واحد بارگزاری کنند، گفت: این نشست تشکیل شده تا با توجه به شعار سال به موضوع اشتغال دانش‌بنیان و مبتنی بر دانش مشکلاتی که تاکنون سر راه شرکت‌ها وجود داشته بیان شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه سه گروه از شرکت‌ها حضور دارند گفت: نخست شرکت‌های فعال دانش‌بنیان و دارای مشکل هستند، گروه دوم کسانی که شروع کردند اما به دلیل موانع شرکتشان تعطیل شده و گروه سوم کسانی که تلاش کردند اما موفق به راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان نشدند.

ایمانیه با بیان اینکه امروز استان در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان اقداماتی انجام داده است افزود: در این جلسه صرف تحقق شعار سال و افزایش کمی شرکت‌ها فارغ از توجه از نتیجه‌بخش و ماندگاری آنها مدنظر نیست و معتقدیم که اگر کار ریشه‌ای و بنیادی و علمی انجام داده باشیم ولو اینکه رتبه آخر در ارزیابی‌ها باشیم برای ما بهتر است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه بسیاری از امور مانند فناوری باید از دوران مدرسه آموزش داده شود اظهار کرد: آموزش لازمه دانش‌بنیان کار کردن است که باید با محتوای مشخص دوره آموزشی برگزار شود‌ همچنین پنجره واحد اعطای مجوز به شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در استان فعال می‌شود.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه مرکزی برای رسیدگی به شکایات شرکت‌ها در نظر گرفته شود تصریح کرد: جلسات و دیدارها با شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه‌دار خواهد بود و علاوه بر آن دفتر ارتباط صنعت، کشاورزی، خدمات و دانشگاه فعال می‌شوند.

دانش بنیان باید تبدیل به یک فرهنگ شود

امین ذوالقدر، رئیس پارک علم و فناوری استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه دانش‌بنیان باید تبدیل به یک فرهنگ شود، گفت: در بحث فناوری باید از سنین کم و کودکی شروع کرد تا فرهنگ‌سازی انجام شود و در این راستا پارک علم و فناور کودک را آخر اردیبهشت راه‌اندازی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 200 هزار دانشجو داریم اگر به سمت فناوری هدایت شوند  می‌توانند استارتاپ‌های موفق شکل دهند، گفت: دانشگاه‌ها همکاری کنند تیم‌های دانشجویی باید به سمت فناوری هدایت شوند.

ذوالقدر با بیان اینکه راه‌اندازی منطقه ویژه علم و فناوری استان فارس نیز در دستور کار است، افزود: این منطقه این امکان را می‌دهد که فناوری در همه جای استان توزیع شود البته اکنون 5 منطقه داریم که تسهیلات که در پارک به شرکت‌ها می‌دهیم در 5 منطقه هم ارائه شود.

وی با بیان اینکه براساس ابلاغ سازمان باید ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان فارس تشکیل شود، گفت: انتظار داریم هر ماه یک جلسه در قالب این ستاد تشکیل شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس با بیان اینکه فضای کارگاهی شرکت‌ها دچار مشکل است، افزود: راهکار کوتاه مدت این چالش استفاده از ظرفیت خالی شهرک‌‌های صنعتی و منطقه ویژه است که تسهیلات هم به شرکت‌ها داده می‌شود تا شرکت‌ها به محیط صنعتی نفوذ کنند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
0
بزرگترین مشکل نبود فضای کارگاهی نیمه صنعتی است. در حال حاضر شهرک صنعتی، گچی دسترسی مشکل است. وسیله نقلیه عمومی نیست. کمربندی خطرناک است. زمین ها آب و بهداشت مناسب و امنیت ندارند و در نزدیکی شهر هم محوطه کارگاهی نیست. مدیران و کارشناسان شهرک های دانش بنیان هم عمدتا جوانان هستند که تعداد زیادی وسیله نقلیه شخصی ندارند و تعداد زیادی نیز از بانوان هستند که باید محیط مناسب باشد.