کد خبر: ۱۵۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۱

زیبنده شهر شیراز نیست که در آن شاهد فقر باشیم

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت درآئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه شورای شهر، شهرداری شیراز و سپاه فجر در حوزه محرومیت‌زدایی، گفت: زیبنده شهر شیراز نیست که در آن شاهد فقر باشیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، ظهر امروز آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه شورای شهر، شهرداری شیراز و سپاه فجر در حوزه محرومیت‌زدایی برگزار شد. 

دشمن عرصه فرهنگی و تربیتی و اجتماعی را به جد هدف گرفته است

در ابتدای این مراسم مریم حسینی، رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت با اشاره به دهه پنجم تشکیل سپاه اظهارداشت: امروز دشمن از برخورد انسانی و فیزیکی و رو در رویی علنی ناتوان مانده است اما عرصه فرهنگی و تربیتی و اجتماعی را به جد هدف گرفته است. 

وی با بیان اینکه محرومیت فکری برخی از مدیران عرصه را به مردم تنگ کرده است، گفت: شورای دوره ششم عزم خود را جزم کرده که با محرومیت‌ها مبارزه کند و پیش از هر اقدامی کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت را تشکیل داد. 

حسینی با بیان اینکه در اختصاص بودجه و اولویت برنامه‌ها محلات هدف محرومیت‌زدایی یک کلید واژه مهم است، افزود: آنچه سبب ورود ما به این عرصه شده فرامین مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم و همراهی امام جمعه شیراز و استاندار فارس و از همه جدی‌تر قرارگاه محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مخلص است. 

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت‌ها با تاکید بر اینکه زیبنده شیراز نیست که در آن شاهد فقر باشیم، افزود: برای این منظور بر خود واجب دیدیم که تفاهم نامه سه جانبه و توزیع عدالت اجتماعی در دست کار قرار بگیرد. 

حسینی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت از اهداف امامین انقلاب بوده است، بیان کرد: با تفکر جدید در مدیریت شهری و همکاری‌های صورت گرفته امیدواریم که به رفع محرومیت برسیم. 

منیت و توسعه مثل دو بال عمل می‌کنند و به عنوان پایه اصلی توسعه پایدار است 

مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه این تفاهم نامه باید در روزهای ابتدای فعالیت شورا منعقد می‌شد چون شعار محوری این دوره از شورا محرومیت‌زدایی است، گفت: محرومیت زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست و این مطلب همواره مورد توجه رهبران انقلاب بوده است. 

وی با تاکید بر اینکه نباید بعد از ۴ دهه اسم محرومیت به ویژه در کلانشهر شیراز آورده شود، افزود: کالبدشکافی گذشته دردی را دوا نمی‌کند و فرصت کوتاه است باید اقدامی برای رفع محرومیت انجام شود. 

طاهری با بیان اینکه با جلسات مستمر با همکاری شهرداری یک پلن قدرتمند تعریف شده تا با همراهی قرارگاه این امر محقق شود، بیان کرد: در راستای محرومیت‌زدایی باید طرح‌های جامعی  تعریف شود چراکه محرومیت یک موضوع فرابخشی است و دستگاه‌های عمومی دولتی و کشوری و لشکری باید در این طرح شرکت کنند. 

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه قرارگاه محرومیت‌زدایی بهترین فرصت بود تا از آن به عنوان قرارگاه مقدم استفاده کنیم، افزود: در این حرکت باید دستگاه‌های مختلف ماموریت بگیرند و کارها را انجام دهند تا طبق برنامه شاهد رفع محرومیت باشیم. 

طاهری با بیان اینکه رابطه امنیت و توسعه یک رابطه مفهوم شده است، گفت: امنیت و توسعه مثل دو بال عمل می‌کنند و به عنوان پایه اصلی توسعه پایدار است و امیدوارم این تفاهم نامه ۳ جانبه مقدمه کار بزرگ باشد. 

آرش فرج‌زاده، قائم مقام شهردار شیراز نیز با بیان اینکه امید است که این اقدام با نگاه مثبت شورا و سپاه منجر به اقدامی درخور شود، گفت: شهرداری باید در عمل کار خود را نشان دهد و امیدوارم که محکم پای کار باشیم تا تغییرات محسوس را شاهد باشیم. 

۱۸۰۰هکتار‌بافت فرسوده در شهر شیراز وجود دارد 

وی با بیان اینکه ۱۸۰۰ هکتار‌بافت فرسوده در شهر شیراز وجود دارد، افزود: هزار هکتار از این میزان سکونتگاه‌های غیررسمی، ۳۰۰ هکتار در بافت تاریخی و فرهنگی و ۵۰۰ هکتار بافتی که امکان صدور پروانه دارد. 

فرج‌زاده با بیان اینکه در این بافت‌ها در نیازهای انسانی امنیت به عنوان اصلی‌ترین بحث مطرح می‌شود، گفت: در بافت‌های مسئله‌دار عدم دسترسی سبب عدم امنیت شده که در کنار آن امکان ارائه خدمات شهری نیز رخ داده است. 

قائم مقام شهردار شیراز با بیان اینکه فرسودگی و محرومیت به همراه هم در این نقاط دیده می‌شود، افزود: امروز توانمندترین دستگاه‌ها کنار هم قرار گرفتند و بسیار خوش‌بین به این تفاهم‌نامه و اجرای آن هستم. 

فرج‌زاده با بیان اینکه باید حرکت‌ها به صورت تجمعی باشد تا همه به یک مسیر و یک هدف برسیم، بیان کرد: شهرداری تا پایان سال به اهداف عمل خواهد کرد چراکه از منطقه یک تا منطقه‌های جنوبی نقاط محروم وجود دارد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان