کد خبر: ۱۵۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
آیت الله دژکام:

فرهنگ مصرف انرژی باید الگوسازی شود

امام جمعه شیراز گفت: اصل عدالت در توزیع و مصرف آب و برق باید مد نظر باشد و تشکیل کارگروه‌هایی برای الگوسازی و ترویج فرهنگ مصرف الزامی است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در دیدار با مدیران صنعت آب و برق فارس گفت: دستگاه‌های مسئول حوزه آب و برق رسالت خطیری برعهده دارند و باید در ادای این رسالت به شایسته‌ترین نحو اقدام کنند، بحمدالله تاکنون در این عرصه شاهد فعالیت‌های مطلوب و خداپسندانه‌ای بوده ایم.

وی افزود: در سال‌های اخیر با توجه به خشکسالی‌های سنواتی شاهد اقدامات جهادی از سوی مسئولان بوده ایم.

امام جمعه شیراز به اثر بخشی این خدمات در جامعه اشاره کرد و گفت: در جامعه اسلامی مسئولین ما تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند و مردم قدرشناس نیز به خوبی این مطلب را درک کرده اند.

آیت الله دژکام بارش کم سال های اخبر را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر باید کار فرهنگی مناسب در حوزه تامین آب و برق انجام شود تا مردم اهتمام بیشتری در مدیریت مصرف داشته باشند.

وی اظهار کرد: باید مردم در جریان بحران کمبود‌ها قرار گیرند و شیوه‌های گذر از بحران نیز به طور مرتب در جامعه یادآوری شود تا به عنوان یک فرهنگ در میان مردم نهادینه شود.

بنابه گفته امام جمعه شیراز، بسیاری از علوم اجتماعی و انسانی ما بازگشت به اخلاق و اصول آن دارد که فرهنگ اجتماعی نیز از این حیث مستثنی نیست؛ بنابراین برای ساختن فرهنگ یک جامعه، ابتدا باید اخلاق را در جامعه نهادینه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان اینکه ما در قبال خدا و مردم مامور به انجام وظیفه هستیم و باید وظایف خود را به درستی انجام دهیم، تاکید کرد: باید به سند نقشه مهندسی فرهنگی جدی‌تر نگاه کنیم. باید در بخش مدیریت فرهنگ مصرف برنامه ارائه شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اهمیت اصل عدالت در توزیع آب و برق، گفت: آب و برق به درستی مصرف نمی‌شود و باید کارگروه‌هایی در این زمینه تشکیل شود که بتواند الگو‌های صحیح را ارائه کند. مجموعه‌های آب و برق باید الگو‌های مناسبی برای دیگر سازمان‌ها در فرهنگ سازی مصرف باشند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس نیز بر لزوم اقدامات تحول آفرین برای تامین و انتقال برق پایدار در فارس و جنوب کشور تاکید کرد و گفت: ما از همه ظرفیت‌های قانونی پیش رو در این عرصه بهره گیری می‌کنیم، توسعه فعالیت‌های فرهنگی در کنار مدیریت فنی و جهادی رویکردی مناسب برای تامین و انتقال برق در استان فارس است.

یدالله حقیقی افق پیش رو برای تولید و تامین و انتقال برق در استان فارس را افقی روشن و درخشان توصیف کرد و گفت: ما در این عرصه به حمایت و همراهی آیت الله دژکام و روحانیت و خطیبان نماز جمعه در همه مناطق و شهرستان‌ها دلگرم هستیم و آن را لازمه کار جهادی در این عرصه می‌دانیم.

وی کار تبلیغی و فرهنگی را لازمه پیشرفت در هر عرصه‌ای از خدمت دانست و گفت: گاه اثر کلام و سخن صاحبنظران و صاحبان فکر و اندیشه و معتمدان مردم برای صرفه جویی در مصرف بسیار نافع و نافذ است، تاکید و توصیه به پرهیز از اسراف در آموزه‌های دین مبین اسلام به آن توجه شده و مردم بسیار راغب و مشتاق هستند که این سخنان و تاکیدات و سفارشات را از زبان روحانیت و متولیان دین و آیین و شریعت اسلامی بشنوند و به آن عمل کنند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان فارس نیز با یادآوری اینکه در سال زراعی گذشته بارش‌های مطلوبی نداشتیم گفت: واقعیت این است که این حجم بارش، کمبود در منابع آب ما که طی سالیان متمادی به این نقطه رسیده است را جبران نمی‌کند و برای رسیدن به شرایط مورد نظر، نیاز به سال‌ها بارش مطلوب داریم.

علی‌جان صادق‌پور با یادآوری اینکه در حوزه مدیریت مصرف آب طی سال‌های اخیر اقدامات فرهنگی مناسبی انجام شده، گفت: باید با مدیریت تقاضا و مصرف، وضع موجود در منابع آب شرب را کنترل کنیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آبفا شیراز نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های راهبردی این شرکت، گفت: رضایت مندی مردم از اهداف اساسی شرکت محسوب می‌شود و امیدواریم با تلاش شبانه روزی در جهت تامین و توزیع آب این مسئله را به اثبات برسانیم.

بهمن بهروزی با اشاره به مهاجرپذیری شهر شیراز گفت: به طور متوسط سالانه حدود ۳۰ هزار مشترک جدید به ما اضافه می‌شود و باید بتوانیم به هر شکلی آب مردم را تامین کنیم.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان