کد خبر: ۱۵۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
معاون آموزش و پرورش فارس:

در آزمون‌ دانش‌آموزان دنبال مُچ‌گیری نیستیم

اولیای برخی دانش آموزان در زمان بازگشایی حضوری مدارس پس از دو سال وقفه درباره آزمون حضوری ابراز نگرانی کردند؛ معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس با اطمینان بخشی به این خانواده‌ها اعلام کرد: قصد مُچ‌گیری نداریم و درصدد هستیم تا ضعف‌ها و مشکلات دانش‌آموزان‌ را رفع کنیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مجید بذرافکن گفت:‌ ممکن است در دوران کرونا برخی از والدین در هنگام ارزشیابی دانش‌آموزان به فرزندان خود کمک کرده باشند. لذا نیاز است که با حضوری شدن مدارس ارزشیابی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به صورت توصیفی انجام شود.

وی یادآور شد: ارزشیابی‌ دوره ابتدایی توصیفی انجام می‌شود و در واقع ارزشیابی توصیفی ابزار و قدرت مانوری برای سنجیدن توانایی دانش‌آموزان‌ و رفع دلنگرانی‌های والدین است.

معلمان آرامش را بر فضای تعلیم و تربیت حاکم کنند
معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: البته ما از معلمان خواسته‌ایم که دانش‌آموزان را همان گونه که هستند بپذیرند و آرامش را بر فضای تعلیم و تربیت حاکم کنند.

نباید دانش‌آموزان به دلیل نگرانی از مشخص شدن ضعف‌هایشان دچار دلهره شوند
وی اظهار داشت: شرایط آموزش مجازی شرایط دشواری بود و نباید دانش‌آموزان به دلیل نگرانی از مشخص شدن ضعف‌هایشان دچار دلهره شوند.
بذرافکن افزود: البته معلمان در دوران کرونا و در فضای مجازی هم زمینه گفت‌وگو را فراهم کرده بودند و ما سعی کردیم از فضای مجازی هم در زمینه آموزشی به خوبی بهره ببریم.

پیش از این برخی والدین دانش آموزان فارس، برگزاری آزمون حضوری برای سنجش توانایی دانش آموزانی که به صورت مجازی تحصیل کرده اند را غیرعادلانه توصیف کرده بودند.همزمان با سراسر کشور و به دنبال اعلام ستاد ملی مدیریت کرونا و وزارت آموزش و پرورش، مدارس استان فارس ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ پس از دو سال وقفه کرونایی بازگشایی شد که بنا بر بررسی‌ خبرنگار ایرنا، شمار دانش آموزان شرکت کننده در کلاس‌های درس حضوری در شیراز طی روزهای گذشته در روندی صعودی به تدریج به عدد قابل قبولی رسید.

با این وجود، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در سخنانی، رسیدگی وزیر آموزش و پرورش به موضوع اجباری شدن آموزش حضوری در مدارس و لغو اجبار در این موضوع را خواستار شد و گفت:حضور اجباری دانش‌آموزان در مدرسه لغو بشود.

علیرضا پاک‌فطرت افزود: دانشجویان در دانشگاه‌ها نسبت به رعایت مسائل بهداشتی تا حدود زیادی رعایت می‌کنند اما در مدارس ما به ویژه قشر نونهال و نوجوان ما ممکن است این موضوع به ویژه در ماسک زدن و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشود.

این در حالی است که جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا یک روز قبل در روز چهارشنبه ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ گفته بود: در هفته نخست بازگشایی حضوری مدارس، وضعیت قابل‌قبولی از نظر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی داشته‌ایم که البته به کارگیری شیوه‌نامه‌ها و تجهیز مدارس به امکانات و تجهیزات بهداشتی نیاز به ارتقا دارد.

اسماعیل محبی‌پور اظهار کرد: ضعیف شدن سویه اومیکرون و افزایش سطح واکسیناسیون در سه مرحله باعث شد که در شرایط خوب و قابل قبولی از نظر شیوع کرونا قرار بگیریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: پیرو بازگشایی‌های اماکن مختلف ورزشی، فرهنگی و آموزشی‌ که در سطح جهان رُخ داد، در کشور ما نیز تدابیر لازم برای بازگشایی این اماکن  از ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ صورت گرفت و مراکز مختلف ورزشی و آموزشی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گشایش یافتند.

محبی‌پور بیان داشت: با ارزیابی‌هایی که صورت گرفت مقرر شد تا نظام تعلیم و تربیت نیز که در دوران کرونا دچار آسیب بسیاری شده بود، فعالیت‌های خود را به صورت آموزش حضوری آغاز کند و بر همین اساس تمهیدات کافی برای بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در ابتدای فصل بهار و پس از تعطیلات نوروزی اندیشیده شد.

معاون استاندار فارس عنوان کرد: جبران کاستی‌های آموزشی در ۶ ماه گذشته و ارزیابی مشکلات مدارس پس از دو سال تعطیلی برای بهتر برگزار کردن کلاس‌های درس به صورت حضوری در مهرماه ۱۴۰۱، از دلایل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در فصل بهار بود.
وی گفت: در واقع قصد داریم با بررسی وضعیت دانش‌آموزان و دانشجویان، سال جدید را با اطمینان خاطر بیشتری آغاز کنیم.

انتهای پیام/م
نظرات بینندگان