کد خبر: ۱۵۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
استاندار فارس تاکید کرد:

تبدیل حرم‌های مطهر به کانون فعالیت های استان/ منفک شدن امور شهرستان شیراز از ادارات کل

استاندار فارس با اشاره به قرار گرفتن فعالیت فرمانداری شیراز در سایه ادارات کل استانی، بر منفک شدن امور این شهرستان از ادارات کل تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات کل استان باید تا پایان مردادماه ۱۴۰۱ نماینده و اداره شهرستان شیراز را تعیین کنند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندار شیراز با بیان اینکه همواره فعالیت فرمانداری شیراز تحت تاثیر استانداری و استقرار سایر ادارات کل قرار داشته است، گفت: تا پایان مردادماه امسال باید نمایندگی اداره شیراز از سوی تمامی ادارات کل استان تعیین شود تا زین پس امورات مربوط به شیراز نه در ادارات کل بلکه در اداره شهرستان پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه امورات مربوط به شیراز باید از استان جدا شود،افزود: البته این مشکل در تمام کشور وجود دارد که فعالیت فرمانداری های مراکز استان ها در سایه فعالیت ادارات کل که در مرکز استان مستقر است قرار گرفته است.

ایمانیه در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت فرماندار قبلی این کلانشهر گفت: محمدرضا امیری یکی از پرتعامل‌ترین فرمانداران استان بود که همواره در مسیر سلامت و خدمت به جامعه همکاری خوبی داشت.

استاندار فارس گفت: شهرستان شیراز شامل سه بخش ۱۲ دهستان و ۱۳۰ روستا است که باید به همه این مناطق توجه و از تمرکز بر شهر شیراز پرهیز شود.

وی ادامه داد: درصد بالایی از جمعیت استان در شیراز ساکن است اما نباید صرفا همه توجه به شیراز باشد و لازم است که به روستاها و مناطق حاشیه ای این شهرستان نیز توجه شود.

ایمانیه کار اصلی فرمانداران را نظارت بر عملکرد و فعالیت سازمان ها ،ادارات و ارگانها و ایجاد هماهنگی بین دستگاهی دانست و گفت: عدم هماهنگی ،پراکنده کاری ،فراموشی امور ازجمله اصلی ترین مشکلات کشور و استان است که ایجاد هماهنگی ها در شهرستان‌ها باید توسط فرمانداران انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه همه موظف اند در راستای وظایف اداری در دولت کار و کرامت تلاش کنند،اظهار داشت: فرمانداران باید به شدت مراقبت کنند که کار مردم در ادارات انجام شود.

استاندار فارس با بیان اینکه پیگیری موضوعات مرتبط با اتباع غیرایرانی در شیراز ازجمله مهمترین موضوعات قابل پیگیری توسط فرماندار این شهرستان است،گفت: قرارگاهی به همین منظور در سطح استان فارس ایجاد خواهد شد تا مسائل را در رابطه با اتباع بیگانه غیرمجاز پیگیری کند.

نمایتده عالی دولت در فارس موضوع مبارزه با مواد مخدر و جمع آوری معتادین متجاهر را از دیگر موارد قابل پیگیری در سطح شهرستان شیراز دانست و افزود: با تدابیری که اخیرا انجام شد جمع آوری معتادین متجاهر در شیراز و سایر شهرستان های فارس انجام شد که البته نیاز است با برنامه ریزی این مساله بصورت ریشه ای حل شود.

ایمانیه پیگیری موضوع ساماندهی متکدیان را از دیگر موارد مهم در شیراز دانست و خطاب به فرماندار جدید شیراز گفت: شهر بدون متکدی شیراز تا ۴ ماه آینده با اتکا به تجربیات کلانشهرهای موفق باید محقق شود.

وی کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج را از فرماندار جدید شیراز خواستار شد و گفت: سازمان های مردم نهاد باید مورد توجه قرار گیرد زیرا اغلب مردم استان فارس و ساکنین شیراز خیر و نیک اندیش هستند.

ایمانیه ادامه داد: خیریه ها و هیات های مذهبی و تشکل های مردم نهاد شیراز در همه حوزه ها سرمایه بی بدیلی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی اضافه کرد: براساس اعلام مراکز کشوری جمع آوری بیشترین بسته های کمک معیشتی در دوران کرونا مربوط به فارس بوده است.

استاندار فارس تاکید کرد: پنجره واحد تولید و سرمایه گذاری باید در شیراز راه اندازی شود تا رفع موانع تولید و جذب سرمایه گذار جدید از این طریق انجام شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در نوروز ۱۴۰۱ تنها ۱ نفر در حوادث ترافیکی سطح شهر شیراز کشته شد که تلاش خوبی در این راستا انجام گرفت که باید در سال های آینده نیز ادامه پیدا کند تا دیگر شاهد مرگ هم وطنان در تصادفات نباشیم.

ایمانیه تاکید کرد: وضعیت پروژه نیمه تمام سد تنگ سرخ و تکلیف انتقال کارخانه سیمان شیراز باید مشخص شود.

وی تاکید کرد: پیش بینی راه های دستری به آزادراه شیراز اصفهان که امسال افتتاح خواهد شد و همچنین وضعیت تکمیل تالار بزرگ شیراز نیز باید در دستور کار قرار گیرد.


استاندار فارس بر توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: تاکنون از ظرفیت غنی این حوزه استفاده نشده که باید با رعایت خطوط قرمز و با تدبیر کار انجام شود.

وی اضافه کرد: موضوع فضای سبز و باغات شیراز نیز باید به شکل جدی پیگیری شود تا دیگر شاهد قطع درخت نباشیم و روز به روز بر فضای سبز شیراز افزوده شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه توجه ویژه به حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه باید وجود داشته باشد گفت: با ساماندهی بافت پیرامون حرم های مطهر این حرم ها باید به کانون فعالیت استان تبدیل شوند.

توجه فرمانداران به رسانه ها و جایگاه بانوان دیگر موضوع مورد تاکید استاندار فارس در این نشست بود.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان