کد خبر: ۱۵۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۱

اهدای عضو جوان ۱۳ ساله استهبانی جان ۳ نفر را نجات داد

نوجوان ۱۳ ساله استهبانی که در حادثه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود با اهدای عضو جان یک جوان ۱۶ ساله اهل فیروزآباد،یک جوان ۲۷ ساله اهل بندرعباس و یک جوان ۳۵ ساله اهل یاسوج،را از مرگ نجات داد.
 به گزارش سرویس سلامت شهرستانهای  شیرازه،علیرضا نعمتی اصطهباناتی نوجوان ۱۳ ساله استهبانی که در حادثه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود پس از حضور نمایندگان تیم پیوند اعضاء معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیمارستان استهبان و رضایت خانواده‌ وی به اهداء عضو فرزندشان به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز اعزام و تحت اعمال جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

حمیدرضا اسکندری هماهنگ کننده و عضو تیم پیوند اعضاء معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص گفت: با اقدام خداپسندانه این خانواده فهیم و ارجمند، یک جوان ۱۶ ساله اهل فیروزآباد، یک جوان ۲۷ ساله اهل بندرعباس و یک جوان ۳۵ ساله اهل یاسوج، از درد و رنج بیماری نجات یافته و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

 مطوس رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) استهبان در خصوص این کار خداپسندانه و لزوم فرهنگ سازی اهداء عضو در کشور گفت: پیوند عضو تنها راه ادامه حیات بیمارانی است که دچار نارسایی شدید قلب، کلیه، کبد و موارد دیگر هستند و در لیست انتظار پیوند عضو قرار دارند و ادامه حیات و ارتقای کیفیت زندگی آن‌ها وابسته به این فرایند درمانی است.

وی افزود: اهدای عضو، دادن فرصتی برای حیاتی دوباره و امید به فردای بیمارانی است که شمع وجودشان رو به خاموشی است و بخشش عضو می‌تواند آنها را وارد زندگی دوباره کند. در واقع اهدای عضو و نجات افراد بدون تردید برای همیشه ماندگار و تمرینی زیبا برای بخشندگی است.

همچنین تیم پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیامی به خانواده مرحوم نعمتی از تصمیم ایشان تقدیر کردند.

در این پیام آمده است: هر کسی نفسی را حیات بخشد مانند آن است که مردم را حیات بخشیده باشد.

خانواده محترم علیرضا نعمتی اصطهباناتی، ضمن عرض تسلیت، اقدام خداپسندانه و ایثار شما با اهداء عضو فرزند عزیزتان، موجب نجات جان بیماران نیازمند گردید. بی شک چنین فقدانی مرگ نیست بلکه حیاتی دوباره است.

استهبان یکی از شهرستان‌های استان فارس است که در فاصله ۱۷۴ کیلومتری از شیراز واقع شده است.


 انتهای پیام/ف
 

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، سلامت
نظرات بینندگان