کد خبر: ۱۵۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
فرمانده سپاه اقلید:

هنر ابزاری رسا و قوی در تبلیغ اسلام و انقلاب است

خدایاری با بیان اینکه هنر یکی از رساترین ابزار تبلیغ اسلام و انقلاب است، تصریح کرد: نگاه ما نباید مناسبتی باشد و در تمام ایام سال باید دغدغه هنر انقلاب اسلامی را داشته باشیم چراکه ادای دین نسبت به انقلاب اسلامی و شهدا وظیفه ای همگانی است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، علیرضا خدایاری در گفت و گو با خبرنگار این رسانه در اقلید با گرامی داشت خاطره امام خمینی (ره) و شهدا به ویژه شهدای شهرستان اقلید، یاد شهید مرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم را ارج نهاد و به روز و هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هنرمندان متخصص و متعهدی همچون شهید آوینی پا به عرصه هنر و ادبیات کشور گذاشته و آثار بدیع و خلاقانه‌ای را در حوزه هنر خلق کرده و سبک جدیدی از هنر را ارائه کردند که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شدند.

فرمانده سپاه شهرستان اقلید با بیان اینکه هنر یکی از رساترین ابزار تبلیغ اسلام و انقلاب است، تصریح کرد: هنر انقلاب، برگرفته از اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و با تکیه بر آموزه‌های دینی، توانسته است آزادیخواهان دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.

وی عنوان کرد: کارکرد‌های اجتماعی و سیاسی هنر آن را متعهد می‌سازد و هنرمند را ملزم می‌کند با دقت، مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه خود را مورد بررسی قرار دهد.

خدایاری بر ضرورت تبیین شخصیتی و دیدگاهی هنرشناختی شهید آوینی به ویژه در هفته هنر انقلاب اسلامی و زمینه‎سازی حضور هوشمندانه هنرمندان متعهد و انقلابی در تمامی عرصه‌ها تأکید کرد و گفت: نگاه ما نباید مناسبتی باشد و در تمام ایام سال باید دغدغه هنر انقلاب اسلامی را داشته باشیم چراکه ادای دین نسبت به انقلاب اسلامی و شهدا وظیفه ای همگانی است.

هنر ابزاری رسا و قوی در تبلیغ اسلام و انقلاب است

فرمانده سپاه اقلید در پایان سخنان خود به اجرای ویژه برنامه های متعدد هفته گرامی داشت هنر انقلاب اسلامی در سطح شهرستان اقلید اشاره کرد و تجلیل از خانواده های معظم شهدای هنرمند، تهیه و تولید محتوا پیرامون هفته هنر انقلاب اسلامی و برگزاری مسابقه فرهنگی در فضای مجازی، اکران فیلم های ارزشی،  برگزاری محفل انس با قرآن و یادواره بزرگداشت شهید آوینی و ... را ازجمله این برنامه ها برشمرد که با محوریت ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و دبیری بسیج هنرمندان شهرستان اقلید اجرا شد.

انتهای پیام/ح
نویسنده :
مرضیه یحیی پور
نظرات بینندگان