کد خبر: ۱۵۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس:

مراسم شب‌های قدر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فارس برگزار می‌شود

حجت الاسلام ملک‌مکان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مراسم‌ شب‌های قدر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود؛ شهرهای قرمز کرونایی باید مراسم را در فضای باز اجرا کنند و در سایر شهرها، می‌توانند در شبستان‌ها و حسینیه‌ها میزبان شب‌زنده داران باشند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت الاسلام حسین ملک‌مکان اظهار کرد: امسال با لطف و یاری خداوند متعال و همراهی و همکاری مردم و همچنین اقدامات قابل توجهی که کادر درمان به منظور پیشبرد روند واکسیناسیون انجام دادند شاهد بهتر شدن شرایط بیماری کرونا بودیم و همین مسئله باعث شد که بتوانیم مراسم شب‌های قدر و احیا را تقریبا در تمامی مساجد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار کنیم.

شرایط برگزاری مراسم شب‌های قدر در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس ادامه داد: شهرهایی که با وضعیت قرمز کرونایی مواجه هستند باید اقدام به برگزاری برنامه در فضای باز کنند و در شهرهایی که امکان برگزاری برنامه در فضای باز نیست می‌توانند مراسم را با ۳۰ درصد ظرفیت در اماکن مسقف برگزار کنند.

ملک‌مکان افزود: این مراسم در شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد و در شهرهای زرد هم با ۷۰ درصد ظرفیت برگزار خواهد شد.وی به بیان برنامه‌های شب‌های قدر و احیا پرداخت و گفت: برنامه‌های شب‌های احیا و قدر با تلاوت قرآن و قرائت دعای شریف جوشن کبیر، دعای افتتاح، ابوحمزه ثمالی، روضه خوانی، دعای قرآن به سر گرفتن و سخنرانی در میان برنامه‌ها اجرا می‌شود و این برنامه‌ها به گونه‌ای است که سحرخیزان بتوانند به برنامه سحری در منزل هم برسند.

لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به همراه داشتن کتاب ادعیه شخصی
ملک‌مکان توصیه کرد: افرادی که می‌خواهند در این برنامه‌ها حضور داشته باشند برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید از ماسک استفاده کنند و وسایل شخصی از جمله کتاب‌ ادعیه خود را به همراه داشته باشند و تا آنجا که برایشان مقدور است در منازل وضو بگیرند.
این مقام مسئول گفت: در مکان‌هایی مانند مساجد، حسینیه‌ها و امامزاده‌ها که مراسم احیا برگزار می‌شود نیز سعی شده که دست‌اندرکاران تمام مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

پیش‌بینی حضور گسترده مردم در مراسم شب‌ قدر
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال ماه رمضان با حضور گسترده و باشکوه مردم در مساجد آغاز شد و ادامه یافت، پیشبینی ما این است که در شب‌های قدر هم با حضور چشمگیر مردم رو به رو خواهیم شد.

ملک‌مکان درخواست کرد: از افراد مسن و یا کسانی که بیماری و کسالت دارند خواهشمندیم این مراسم را از منزل و از طریق رادیو و تلویزیون دنبال کنند تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس گفت: پیشاپیش از همه روزه‌داران و به ویژه کسانی که توفیق حضور در مراسم شب‌های قدر و احیا را دارند التماس دعا داریم و انشالله همگان را از دعای خیر خود بهره‌مند کنند.

انتهای پیام/م
نظرات بینندگان