کد خبر: ۱۵۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهسازی سه ورزشگاه شیراز

در صورت تامین اعتبار، ورزشگاه میانرود و سالن ورزشی سردار سلیمانی شیراز تا هفته دولت تکمیل و رفع نقص می‌شود.
 به گزارش سرویس ورزشی شیرازه ،سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس در جمع خبرنگاران گفت: توسعه زیرساخت‌های ورزشی در فارس همراه با نگاه آمایشی نبوده و سرانه ورزشی در استان عادلانه توزیع نشده چنان که شیراز، محرومترین شهرستان فارس در زمینه سرانه ورزشی و از جمله کلان شهر‌های کشور در زمینه فقر زیرساخت ورزشی است.

صفرپور افزود: از سه ماه پیش که این مسئولیت را پذیرفتم، با تلاش همه عناصر ورزشی در استان، مشکلات ورزشی کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به وجود ۵۱ هیئت ورزشی در مرکز استان گفت: ۸۵۵ نمایندگی در کنار اداره‌های ورزش و جوانان در شهرستان‌های ۳۷ گانه فارس دارند گفت: این انتظار از جامعه ورزش وجود دارد که بتوانند وضعیت ورزشی فارس را بهبود دهند.

صفرپور با بیان اینکه بازگرداندن اعتبار حداکثری به این اداره کل جزو برنامه‌های مهم است افزود: توسعه ورزش در ابعاد مختلف به اعتبار کافی و هم افزایی بین دستگاهی نیاز دارد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس تاکید کرد: تکمیل ورزشگاه ۵٠ هزار نفری پارس و سالن ورزشی شهید سلیمانی از جمله طرح‌های عمرانی در استان است که اعتبار مالی مورد نیاز این طرح‌ها و بهبود وضعیت ورزشگاه حافظیه ١٧۵ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

صفرپور گفت: براساس وعده‌های داده شده تا پایان هفته دولت امسال در‌های دو سایت ورزشی ورزشگاه پارس و سالن ورزشی شهید سلیمانی با رفع همه مشکلات به روی مردم گشوده می‌شود.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه بنابر گزارش‌ها، ورزشگاه پارس در زمان افتتاحش ۷۱ ایراد داشت، افزود: امروز همچنان ۵۰ ایراد در این ورزشگاه همچنان برجای مانده است.

صفرپور با اشاره به منع قانونی اداره کل ورزش و جوانان برای صرف اعتبارات دولتی در زمینه ورزش حرفه‌ای گفت: در دیگر نقاط کشور شاهد حمایت بخش خصوصی و صنایع از ورزش هستیم، اما در فارس بعضی از صنایع برای ورود به ورزش تمایلی ندارند با این وجود با مذاکرات انجام شده، در پی فراهم کردن زمینه توسعه فعالیت صنایع در ورزش هستیم.

وی به حضور بعضی از روسای هیات‌های ورزشی به مدت ۱۲ سال در این سمت اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا مهندسی انتخابات را از بین ببریم و تحول ساختاری در این بخش ایجاد شود.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: در ماه‌های اخیر افزایش سطح حمایت‌ها از تیم‌های مختلف ورزشی به اشکال مختلف از جمله رایزنی استاندار برای جلب مشارکت و حمایت یکی از صنایع بزرگ در بخش ورزش و تاکید نماینده، ولی فقیه را بر آن شاهد بودیم.

صفرپور ادامه داد: سایه ورزش همواره بر سر مقوله جوانان بوده است، اما اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گستره فعالیتی وسیعی در همه ابعاد و ارتباط مستقیمی با جوانان دارد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس افزود: در زمینه جوانان به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های این اداره کل و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، نیازمند برنامه ریزی مناسب برای بهره گیری از ظرفیت نخبگان و ساماندهی در سه موضوع ازدواج، اشتغال و مسکن هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مسائل جوانان در کشور یک مقوله بین دستگاهی است، خاطرنشان کرد: هر وقت مقوله‌ای بین دستگاهی شد، توفیق نخواهد یافت.

وی یکی از مهمترین آسیب‌های حوزه جوانان را وجود متولیان متعدد دانست و گفت: رویکرد معاونت فرهنگی و جوانان این اداره کل، ایجاد هم افزایی و هم گرایی مناسب برای تقویت فعالیت‌هاست.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: شناسایی استعداد‌های درخشان ورزشی علاوه بر افتخار آفرینی برای کشور و تضمین آینده ورزشی کشور، در بخش بانوان، جامعه زنان ورزشکار را بیمه خواهد کرد.

صفرپور افزود: حضور حرفه‌ای زنان در ورزش و استفاده از زیرساخت‌های لازم در این بخش موجب شده است که زنان در عرصه‌های بین المللی پرچم دار کشور در حوزه ورزش باشند.
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، ورزشی
نظرات بینندگان