کد خبر: ۱۵۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی:

بروکراسی اداری آفتی برای حوزه سرمایه گذاری است/تفویض اختیارات کامل به استانها در وزارت خانه میراث فرهنگی

واحدی بروکراسی اداری را آفتی برای حوزه سرمایه گذاری دانست و عنوان کرد: برای پرهیز از بوروکراسی تمام اختیارات در وزارت خانه میراث فرهنگی به استان‌ها تفویض شده است
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی امروز 6 اردیبهشت در مراسم معارفه مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره استان فارس که فرموده اند؛«در استان فارس حوزه گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی باید رواج یابد»، گفت: در کنار دیگر انواع گردشگری، به گردشگری زیارت در استان فارس توجه بیشتری شود،

وی با بیان اینکه این استان در 3 حوزه فعالیت میراث گردشگری و صنایع دستی می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد، افزود: فارس استانی مستعد در همه امور به ویژه گردشگری است و لذا اقتصاد استان با این حوزه‌ متحول خواهد شد.

واحدی در ادامه با بیان اینکه وزیر میراث نیز نگاه ویژه‌ای به فارس دارد، اظهار کرد: قابلیت بالایی در حوزه سرمایه گذاری به ویژه برای سرمایه گذاران حاشیه خلیج فارس در استان فارس وجود دارد، پس باید تمام پتانسیل‌ها برای جذب سرمایه گذاری در فارس به کار گرفته شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی بروکراسی اداری را آفتی برای حوزه سرمایه گذاری دانست و عنوان کرد: برای پرهیز از بوروکراسی تمام اختیارات در وزارت خانه میراث فرهنگی به استان‌ها تفویض شده است.

وی با تاکید بر اینکه  قطار گردشگری در کشور راه افتاده است،ابراز امیدواری کرد که مدیرکل میراث فرهنگی فارس با تعامل و همدلی، قطار توسعه گردشگری در فارس را با سرعت مطمئنه پیش ببرد.

واحدی عدم استفاده مناسب از تبلیغات و اطلاع‌رسانی نقطه مغفول مانده حوزه گردشگری می باشد؛ جاذبه‌ها باید به کل کشور نشان داده شود و اشتغال و مباحث دانش‌بنیان در حوزه فعالیت ها  متبلور گردد.

به عقیده وی فارس در صنایع دستی ید طولایی دارد و لذا باید برندسازی و تبلیغات را در دستور کار قرار دهد، همچنین تعامل و هم افزایی بین دستگاه‌ها به نحو مطلوب ایجاد شود.

معاون وزارت میراث فرهنگی اضافه کرد:در حوزه زیر ساختی نیز امسال ارائه تسهیلات برای مجتمع‌های گردشگری و هتل‌ها....پیش‌بینی شده است.
وی درپایان تصریح کرد: پاکدستی، تخصص، تعامل و رفتار سازمانی مدیران مهمترین مولفه برای انتخاب مدیران کل در این وزارتخانه است و بر این باور بودیم که اگر مدیری انتخاب شود که نسبت به استان شناخت نداشته باشد، موفق نخواهد بود.

 انتهای پیام/س




نظرات بینندگان