کد خبر: ۱۵۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
معاون گردشگری وزیارت استانداری فارس خبر داد:

چهارمین اجلاس کمیته هنرهای رزمی ثبت شده یونسکو در شیراز برگزار می‌شود

فرخ زاده از برگزاری چهارمین اجلاس کمیته هنرهای رزمی ثبت شده در سازمان یونسکو در شیراز خبر داد و گفت: این رویداد از ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
به گزارش سرویس فرهنگی  شیرازه، محمد فرخ زاده معاون امور گردشگری و زیارت استانداری فارسدر جلسه‌ای با حضور دست اندرکاران برگزاری چهارمین اجلاس کمیته هنرهای رزمی ثبت شده یونسکو با بیان اینکه  یکی  موضوعاتی مهمی که باید به صورت ویژه در سال جاری  به آن توجه  شود برگزاری رویدادها است گفت:  مباحثی مانند رویداد ورزشی و گردشگری  بخشی از رویکردها است که باید در کنار استفاده از ظرفیت گردشگری آثار تاریخی به آنها پرداخت تا بتوانیم گردشگری را در استان ارتقا دهیم.

 وی با بیان اینکه رویداهای ورزشی و گردشگری  ارتباط استان فارس و شهر شیراز را به عنوان قطب  گردشگری به سایر کشورها تقویت می‌کند افزود : فعالیت‌های  گردشگری در حوزه‌های فرهنگ، ورزشی و زیارت به مدیریت مشکلاتی همچون تحریم‌ها کمک می‌کند و روابط بین المللی را ارتقا می‌بخشد.

فرخ زاده با تاکید بر این مطلب که داشتن برنامه‌های رویداد محور باید به صورت ویژه در طول سال برگزار شود تصریح کرد: برگزاری این اجلاس که تا کنون ۸ کشور برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده‌اند، یکی از این رویدادها است.

برگزاری رویدادهای فرهنگی، ورزشی و گردشگری بخشی از تحریم‌ها را مدیریت می‌کند

به اعتقاد وی صنعت گردشگری امروز بر محور برگزاری رویدادها حرکت می‌کند و در بعد فرهنگی و اقتصادی اثر گذار واقع می‌شود.

معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس با اشاره به تسهیلگری برای برگزاری این رویداد خاطر نشان کرد:  شیراز پیشنیه برگزاری مسابقات جهانی  ورزشی را در کارنامه خود دارد مسابقاتی که هماهنگی نهادهای متولی با بهترین بازخورد ها برگزار شد.  

وی در ادامه عنوان کرد: در جریان برگزاری این رویداد ورزشی بین المللی می‌توان با دعوت از سفیران کشورهای مختلف  به استان فارس و شهر شیراز رایزنی‌های  مفیدی حوزه گردشگری  بهره برد .

 معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس از ضرورت تبلیغات شهری  برای برگزاری این رویداد ورزشی بین المللی توسط شهرداری و شورا  تاکید کرد و گفت: شهرداری شیراز می تواند لایحه برای مشارکت مالی در اجرای این رویداد تهیه و برای مصوبه به شورای شهر ارایه  نماید تا اثر گذاری مدیریت شهری در برگزاری بهتر این رویداد را شاهد باشیم.

 فرخ زاده از تهیه تقویم  گردشگری توسط اداره کل میراث فرهنگی  و صنایع دستی در سطح استانی، ملی و بین‌المللی خبر داد و گفت: کارگروهی  برای تهیه این تقویم  تشکیل شده است.  

معاون استاندار فارس همچنین با اشاره به برگزاری این رویداد عنوان کرد: با هماهنگی نهادهای متولی  مقدمات برای برگزاری در خور شأن شهر شیراز فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد با تقسیم وظایف بین دستگاه‌های متولی بتوانیم از این رویداد به‌عنوان یک ظرفیت گردشگری نیز بهره ببریم.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان