کد خبر: ۱۵۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از پایان قدرت نمايی در فضای مجازی تا لو رفتن محل احتکار روغن و شکر درقیروکارزین

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

كشف 143 كيلو ترياك در فارس

فرمانده انتظامي استان از توقيف يك دستگاه خودرو پرايد و كشف 143 كيلوگرم ترياك خبر داد.

سردار رهام بخش حبيبي، اظهار داشت: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان فارس هنگام كنترل خودروهاي عبوري در يكي از ورودي هاي شهر شيراز، به يك خودرو پرايد مظنون و دستور ايست دادند.

وي با بيان اينكه راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار كرد،‌افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز،‌در نهايت خودرو توسط مأموران انتظامي متوقف شد.

سردار حبيبي گفت: در بازرسي از اين خودرو پرايد، 143 كيلوگرم ترياك كشف و در اين خصوص 2 قاچاقچي مواد مخدر نيز دستگير شدند.

فرمانده انتظامي استان فارس تأكيد كرد:‌ مبارزه بي امان با مواد مخدر به صورت وي‍‍ژه در دستور كار اين فرماندهي قرار دارد.

توقيف موتورسیکلت سرقتی در كوار

فرمانده انتظامي شهرستان کوار گفت: ماموران گشت یگان امداد، یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی را کشف کردند.

 سید رحمان هاشمی، اظهار داشت: ماموران یگان امداد هنگام گشت زني در سطح شهر كوار به راکب یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن را متوقف کردند.

وي افزود: ماموران پس از اخذ استعلام از مرکز فوریت های پلیسی، متوجه شدند این موتورسیکلت دارای سابقه سرقت مي باشد كه سارق را دستگیر و موتوزسيكلت مسروقه را به مقر انتظامي انتقال دادند.

توقيف خودرو حامل بادام هندی قاچاق درلارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف 240 کیلوگرم بادام هندی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد.

 سید محمد یوسفی ، اظهار داشت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری و مقابله با فعالیت های مجرمانه قاچاقچیان، ماموران  انتظامی در محور مواصلاتی بستک- لارستان به یک دستگاه سواری کوئیک مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را توقیف کردند .

وی با اشاره به دستگيري يك متهم، افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو، مقدار 240 کیلو گرم بادام هندی قاچاق کشف کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: ارزش اين محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان، یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

کشف 4 دستگاه موتورسیکلت قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از کشف 4 دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 14 میلیارد ریال خبر داد.

فرشید زینلی، بيان كرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی با همکاری ماموران يگان امداد از خبری مبنی بر نگهداری موتورسیکلت های قاچاق توسط افرادی در شهرستان مرودشت مطلع و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي تصريح كرد: پس از هماهنگي قضائي ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان، 4 دستگاه موتورسيكلت قاچاق كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان مرودشت گفت: ارزش موتورسيكلت هاي قاچاق توقيف شده، 14 میلیارد ريال برآورد شده است.

دستگیری سارقان سیم و کابل برق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از شناسایی و دستگیری اعضاي باند سارقان سیم و کابل برق و کشف 19 فقره سرقت خبر داد .

 اسماعیل زراعتیان ، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح حوزه شهرستان کازرون، مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت .

وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات و بررسی های به عمل آمده، اعضاي اين باند كه دو سارق و يك خريدار اموال مسروقه بودند شناسايي و طی یک عملیات منسجم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان كازرون گفت:سارقان در بازجویی های فنی و تخصصی به 19 فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کردند.

لو رفتن محل احتکار روغن و شکر درقیروکارزین

فرمانده انتظامي قیروکارزین از کشف 4 تن روغن و یک تن شکر احتکار شده در اين شهرستان خبر داد.

 قربانعلی روستا ، اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر احتكار روغن خوراکی و شکر در یک انبار، موضوع به صورت ويژه در دستور كار پلیس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي پس از انجام اقدامات نامحسوس و هماهنگی با مرجع قضايی،به مكان مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن انبار 4 تن روغن و یک تن شکر کشف کردند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با اشاره به اینکه در این رابطه يك متهم دستگير و با تشکیل پرونده به مرجع قضايی معرفی شد، گفت: شهروندان هرگونه موارد مشابه را از طريق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

كشف کالای قاچاق 3 میلیاردی دركوه چنار

فرمانده انتظامی كوه‌چنار از کشف کالای قاچاق به ارزش3 میلیارد ریال خبر داد.

 لطف‌الله محمدي ، اظهار داشت: ماموران انتظامي كوه‌چنار هنگام گشت‌زني در محور قائمیه-ممسنی به یک دستگاه خودرو کامیون تانکر دار و دو دستگاه سواری پژو حامل بار مشكوك و آن ها را متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودروها 110 کارتن میوه خارجی، 30 حلقه تیوپ، 193 عدد باتری و 350 کیلوگرم مغز گردوی خارجی قاچاق و فاقد مدارك قانوني كشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان كوه‌چنار با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 3 میلیارد ریال برآورد كرده‌اند، گفت: در اين خصوص 3 متهم دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شدند.

پایان قدرت نمايی در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از شناسایی و دستگیری کاربر اینستاگرامی خبر داد که با انتشار کلیپ در فضای مجازی، قدرت نمايی و اوباش گری می کرد.

 محمدهاشم قسام در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در رصد و پایش شبکه های اجتماعی فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا با  صفحه ای در اینستاگرام مواجه شدند که شخصی با اشتراک گذاری تصاویر خود با اسلحه، قدرت نمايی می کرد.

این مقام انتظامی افزود: افسران پلیس فتا با اقدامات تخصصی، ادمین صفحه مذکور را شناسایی و با دستور قضايی وی را دستگیر که در بررسی انجام شده مشخص شد متهم سابقه اخلال در نظم عمومي در فضای حقیقی نیز دارد.

 قسام از سیر مراحل قانونی پرونده متهم در دادسرا گفت و خاطر نشان کرد: پلیس فتا با اشرافیت بر فضای مجازی و رصد شبکه های اجتماعی، با هرگونه اعمال مجرمانه در این فضا برابر قانون برخورد خواهد کرد و شهروندان می توانند تخلفات را از طریق سایت cyberpolice.ir و یا شماره تلفن 096380 گزارش کنند.


انتهای پیام/س









نظرات بینندگان