کد خبر: ۱۵۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

انبار احتکار ۷۰ تنی ماکارونی در شیراز کشف شد

رئیس سازمان صمت فارس از کشف ۷۰ تن ماکارونی و مقادیری کالای قاچاق در شیراز خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه ،حمید رضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت : براساس گزارش واصله از نمایندگان اطلاعات سپاه فجر استان فارس در خصوص احتکار یک باب انبار بزرگ موادغذایی در شیراز طی برگزاری گشت مشترک با این مجموعه پس از حضور در محل مورد نظر مشاهده گردید که انبار فاقد کد پستی بوده واین انبار توسط شخصی به اجاره درآمده است.

 وی افزود : شخص مذکور خود را به عنوان پخش مواد غذایی معرفی کرد که هیچ گونه مجوز فعالیت نیز نداشت و پس از بررسی‌های انجام شده مشخص گردید ایشان به صورت دلالی اقدام به خرید و فروش انواع مواد غذایی می نماید و اظهار نمود که کالاهای مورد نظر را طی ۱۰ روز گذشته خریداری کرده و در انبار دپو نموده است.

ایزدی اضافه کرد : پس از استعلام انجام شده مشخص گردید که انبار مورد نظر در سامانه جامع انبارها ثبت نبوده و ایشان نیز فاقد کد نقش تجاری در سامانه جامع تجارت می باشد، که کل کالاهای ذیل الذکر به منزله احتکار صورتجلسه گردید.
 
رئیس سازمان صمت فارس گفت : لازم به ذکر است که میزان موجودی انواع ماکارونی به اوزان ۷۰۰ گرمی، میزان تقریبی ۵۰۰۰ کارتن ۲۰ عددی موجود بود که وزن کل ماکارونی های موجود به میزان تقریبی ۷۰ هزار کیلوگرم در انبار مذکور موجود بود و پرونده تخلف احتکار ایشان به ارزش ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در حال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع می گردد.

 ایزدی تصریح کرد : تعداد ۷۷ کارتن پودر شربت و اسمارتیز خارجی که فاقد هرگونه مجوز واردات قانونی بوده که کالاهای مذکور نیز به ظن قاچاق صورتجلسه گردید و ارزش ریالی کالاهای موصوف نیز حدود ۶۰۰ میلیون ریال برآورد گردید، که پس از بررسی‌های تکمیلی پرونده قاچاق نیز تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال می گردد.

وی در پایان اظهار کرد : از هم استانی های عزیز تقاضامندیم هرگونه نگهداری کالای مشکوک به احتکار  را با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت معدن تجارت و ۱۱۴ سپاه فجر استان فارس در میان بگذارند.

لازم به ذکر است که طی هماهنگی با معاونت اجرایی تعزیرات حکومتی مقرر گردید کلیه اقلام صورتجلسه پس از صدور دستور قضایی بین همشهریان به نرخ رسمی توزیع گردد.

 
انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، صنعت
نظرات بینندگان